Malgrat de Mar

També es demana acordar que s'hi mantingui fins l'aconseguiment de la independència

El Grup Municipal d'ERC porta a l'aprovació del Plenari d'aquest proper dijous 6 d'agost una moció per fer lluir la bandera estelada al balcó de l'Ajuntament de Malgrat de Mar. Des d'ERC entenem que els motius pels quals es va crear aquesta bandera amb més de cent anys d'història són avui més vigents que mai. El seu simbolisme com a distintiu de lluita per la llibertat el fa un element emprat en infinitats d'actes i manifestacions , així com també el veiem cada cop més onejar en edificis d'institucions, principalment en Ajuntaments d'arreu de Catalunya.

Entenent que des de les institucions locals no podem restar al marge del moment històric que viu el nostre país, moment en el qual els ciutadans tenim a les nostres mans decidir quin  futur polític volem, des d'ERC demanem que s'acordi penjar la bandera estelada al balcó de la façana de l'Ajuntament el dia Onze de Setembre i que s'hi mantingui fins que Catalunya esdevingui un Estat independent lliure i sobirà. També es porta a aprovació acordar amb l'associacionisme civil sobiranista del municipi espais on s'autorizi a aquest a penjar estelades en els termes que s'estableixin entre aquestes i l'Ajuntament.

Una moció molt semblant a aquesta fou presentada en l'anterior mandat pel Grup Municipal d'ERC. En aquella ocasió no es va aprovar per 9 vots en contra i 8 a favor, resultant decisiva la votació contrària del regidor d'ICV-EUiA, La sortida d'aquesta formació de l'Ajuntament actual, juntament amb l'entrada dels dos representants de la CUP, fan que la tornem a presentar aquest 2015 amb unes expectatives millors per la seva aprovació.