Malgrat de Mar

Va fer falta la pressió política d’alguns grups municipals i la pressió popular de la “Plataforma salvem la torre de la vídua Sala” perquè el PSC ho contemplés com a prioritat

• imatge de la torre i de l'arxiu
  • façana posterior de la torre
  • mosaic
  • espais d'arxiu de documents
  • detall de l'escala
Era el gener del 2007, ara fa quatre anys, quan es va arribar a un acord amb els propietaris de la torre de la vídua Sala, també coneguda com torre de can Serra, perquè l’edifici modernista passés a ser propietat municipal.

No va ser fàcil. Després d’anys d’abandonament per part del govern municipal, tot i ser un edifici catalogat com a Bé d’Interès Local, la torre de la vídua Sala seguia dempeus. El seu estat de degradació era important, s’havien deixat perdre pintures, fusteria noble, mosaics..., però la façana i alguna part de dintre es podien restaurar.

. Avui podem dir amb orgull que la torre de la vídua Sala, un edifici modernista ideat per Esteve Rocafort i Carreras l’any 1910, és per gaudir-la els malgratencs i malgratenques i s’ha convertit en un edifici emblemàtic del poble de Malgrat.

També avui, el nostre municipi inaugura un altre equipament, l’arxiu municipal, un edifici necessari a Malgrat, un edifici modern tal com requereixen els temps actuals i amb moltes possibilitats per fer-hi activitats. Un edifici que ERC feia anys que demanava, però que defensàvem construir-lo en un altre indret del poble per poder ajardinar tot el voltant de la torre i no deslluir i treure el protagonisme que l'edifici modernista es mereix. Considerem que l'impacte visual de l'arxiu és excessivament agressiu i que haver situat aquest espai en un altre equipament municipal hagués estat millor per al conjunt arquitectònic de la torre i el seu entorn.