Malgrat de Mar

86 anys del 12 d'abril de 1931

Tal dia com avui de fa 86 anys, el 12 d'abril de 1931, ERC guanyava les eleccions municipals a Malgrat de Mar, amb un resultat clar que els donava 7 dels 11 regidors de l'Ajuntament, una victòria esclatant.
Al cap de dos dies, els malgratencs s'assabentaven de la proclamació de la República mitjançant Ràdio Barcelona, i van sortir al carrer a celebrar-ho. Com que Francesc Macià va demanar per carta la confirmació oficial urgent de l'alcalde del municipi, el dimecres 15 d'abril es va celebrar Ple Municipal per prendre possessió, i es va nomenar al republicà Francesc Arnau i Cortina com a alcalde de Malgrat, i a Salvador Buñol i Regí com a primer tinent d'alcalde (encara
que el candidat que havia aconseguit més vots a les eleccions municipals havia estat Miquel Verdaguer i Soler). La sessió s'aixecà amb crits de visques a la República. El nou Ajuntament es tornaria a reunir el dia 21 d'abril per constituir les Comissions d'Hisenda, Governació i Foment, i delegar en alguns regidors la cura dels diferents serveis del municipi.
L'alcalde Arnau i Cortina va dur a terme una bona gestió al capdavant de l'Ajuntament: pavimentació de tots els carrers, millora de les escoles municipals, construcció d'un nou escorxador...). Només 4 mesos després de les eleccions municipals, el Ple de 28 d'agost de 1931 va aprovar l'avantprojecte d'asfaltatge dels carrers de Malgrat, un tema molt reivindicat en els darrers anys.

86 anys després, seguim treballant pel poble de Malgrat i per la República Catalana.