Manresa

Totes les notícies

El vicepresident Pere Aragonès amb Marc Aloy i membres de l'executiva d'Esquerra Manresa

Esquerra explicarà el model de ciutat per Manresa en un acte amb Marc Aloy i Pere Aragonès

L’actual primer tinent d’alcalde de Manresa i candidat a l’alcaldia, Marc Aloy, explicarà el model de ciutat d’Esquerra Republicana per Manresa en un acte que comptarà amb la presència de Pere Aragonès, vicepresident del govern, de Najat Driouech —primera diputada musulmana al Parlament—, de Gabriel Fernández —regidor sabadellenc d’origen uruguaià— i de la senadora sallentina Mirella Cortès. L’acte es farà aquest dissabte 19 de gener a les 12 del migdia al parc de la Font del Gat, a la zona coneguda com ‘la gespeta’, a les Bases de Manresa, i serà el primer d’altres que vindran en els quals Esquerra es mourà per promoure el seu leitmotiv del projecte que està construint per arribar a l’alcaldia de Manresa: trobar-se amb tothom i arreu de la ciutat per fer de Manresa una ciutat verda, una ciutat dinàmica i una ciutat de trobada. Una ciutat que, com diu l’alcaldable Marc Aloy, és de tots i l’hem de fer entre tots: “L’eix fonamental del projecte d’Esquerra no pot ser cap altre que la ciutadania. Amb tota la seva diversitat de cultures i de creences. Amb tota la seva complexitat i amb tota la seva riquesa. Hem de fer una Manresa amb igualtat d'oportunitats, de comunicació entre persones diferents. Una ciutat diversa i plural, de persones nascudes aquí o vingudes d’arreu; l’aposta d’Esquerra passa per treballar des de la realitat social perquè tots els manresans se sentin partícips de construir la Manresa que tots volem”. En cas de pluja, l’acte es traslladaria a la sala d’actes de l’Ateneu Les Bases.

Aloy va assegurar que Manresa ha de ser un punt de trobada de persones i complicitats que facin possible un nou projecte engrescador

Manresa: ciutat verda, ciutat dinàmica, ciutat de trobada -discurs íntegre de Marc Aloy, candidat a l'alcaldia-

En una vesprada emocionant al Teatre Conservatori, l’actual primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de Manresa, Marc Aloy, va exposar, en la seva presentació com a candidat a l’alcaldia, el projecte que Esquerra Republicana ha dibuixat per Manresa: una ciutat verda, una ciutat dinàmica i una ciutat de trobada. Aquests són els tres objectius que Aloy i l’equip que l’acompanyarà s’han marcat en la seva cursa per arribar a l’alcaldia de Manresa. El candidat ho va dir ben clar: “vull ser alcalde de Manresa i ho vull ser per fer d’alcalde, per trepitjar carrer, per escoltar la gent, per resoldre els reptes que tenim com a ciutat, per construir projectes que ens permetin avançar cap al futur”. L’acte va comptar amb la participació del Molt Honorable President del Parlament, Roger Torrent, i amb l’assistència del pare d’Oriol Junqueras. A la platea, més de 300 persones van seguir una presentació que va ser intensa i emotiva. I que va estar carregada de sorpreses. La regidora Cristina Cruz va llegir una carta enviada expressament per Oriol Junqueras, i Marta Rovira i Toni Comín van fer arribar un vídeo, també gravat per a l’ocasió. Tots tres van demanar a la ciutat que no defalleixi i van assegurar que la República es guanyarà també a les municipals. Durant l’acte, també es va passar un altre vídeo en el qual deu persones properes a Marc Aloy van explicar com és el nostre candidat: una persona fidel, treballadora i més que compromesa amb els seus amics, amb la seva ciutat i amb el seu país. Discurs íntegre de Marc Aloy i Guàrdia, candidat a l’alcaldia de Manresa Dimecres, 28 de novembre de 2018 - Teatre Conservatori de Manresa Molt bona nit, i moltes gràcies per ser aquí aquest vespre. És un plaer veure aquesta platea tan plena. D’amics, de coneguts, de companys, de família. De gent que estimo i que avui ens ha volgut acompanyar en aquest acte. Envio una abraçada al meu pare, que per motius de salut avui no ha pogut ser aquí.

Roger Torrent acompanyarà Marc Aloy en la presentació com a candidat a l’alcaldia

L’actual primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de Manresa, Marc Aloy, farà la seva presentació pública a la ciutat com a candidat a l’alcaldia de Manresa per Esquerra Republicana el pròxim dimecres 28 de novembre al Teatre Conservatori. L’acte, que s’iniciarà a dos quarts de vuit del vespre, comptarà amb la participació del Molt Honorable President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, i estarà carregat de sorpreses.  En paraules de Marc Aloy, l’acte “vol ser punt de partida i un punt de trobada per repensar les polítiques municipals a Manresa”, unes polítiques que cal construir des de la ciutat i per la ciutat, perquè “Manresa és de tots i l’hem de fer entre tots”. No en va, el lema que s’ha escollit per a la presentació —i que acompanyarà Esquerra Manresa en tot aquest camí— és el de ‘Trobem-nos’, motor de tot el projecte que liderarà Aloy.  Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte. Veí del Centre Històric i amant de la seva ciutat, ha estat sempre vinculat a entitats manresanes: és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, és membre de Xàldiga —entre altres entitats amb les quals manté contacte— i va ser un dels fundadors de l’espai cultural Via Fora!.  Va començar la seva militància a ERC i a les JERC el 2000 i va ser portaveu de les JERC de Manresa i de la Setena Regió, així com membre de l’Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. També va ser president de l’executiva d’ERC Manresa entre el 2013 i el 2015. És regidor d’Urbanisme de la ciutat des del febrer del 2016 i el passat mes de maig va ser escollit en assemblea per àmplia majoria com a alcaldable d’Esquerra a les pròximes municipals de Manresa

Marc Aloy i Guàrdia, candidat a l'alcaldia de Manresa

«Des de l’alcaldia vull liderar un equip que multipliqui la transformació de Manresa»

Entrevista a Marc Aloy i Guàrdia. Escollit candidat d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’alcaldia de Manresa en l’assemblea del passat 15 de maig. Actualment, és primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme i Llicències. Per què agafes el repte d’encapçalar la llista d’Esquerra a Manresa? Perquè em fa il·lusió i perquè m’estimo la ciutat. Si no, no ho faria. A Manresa hi he nascut i hi he viscut, és on tinc les meves arrels. Sempre m’ha interessat treballar en tot allò que fa referència a la ciutat; l’he coneguda des de punts de vista diferents, perquè he estat involucrat en diverses entitats i, ara, després de tres anys al govern, em veig amb ganes de liderar un projecte renovat. ERC va fer uns grans resultats el 2015, amb 7 regidors. I vau entrar al govern. Primer vam fer un pacte de governabilitat, quedant-nos a l’oposició i, més tard, vam signar un acord de coalició amb el PDeCAT per agafar la responsabilitat compartida del lideratge de la ciutat. Ser al govern t’ha permès adquirir experiència? M’ha permès treballar per a la ciutat en una àrea que m’agrada. Sóc arquitecte i l’urbanisme m’apassiona. És una regidoria on em sento molt a gust tot i ser molt gran i complexa, on hi ha molta feina i grans reptes, però que disposa d’un gran equip tècnic. Sent al govern he pogut incidir directament en la transformació de la ciutat. I fer-ho sempre pensant en la millora del benestar de les persones i de la seva qualitat de vida perquè, si no, l’urbanisme no tindria sentit. Com han anat els 2 anys i mig a la regidoria d’Urbanisme? Aquests mesos han passat volant, i encara queda un any de molta feina! M’hi estaria més, però també és cert que sorgeix el repte de poder liderar un equip que, des de l’alcaldia, aporti nous projectes estratègics per a la ciutat. Et veus d’alcalde? Em fa un gran respecte, però crec que tinc el bagatge per assumir-ho i un equip preparat per fer el pas. I tinc molta il·lusió per encapçalar noves idees.

Marc Aloy

Marc Aloy, escollit alcaldable d’Esquerra per a les municipals del 2019

El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Manresa, Marc Aloy i Guàrdia, ha estat escollit com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les pròximes eleccions municipals a Manresa, que se celebraran el maig del 2019. Aloy ha obtingut un ampli suport de tots els militants i simpatitzants que han assistit a l’assemblea extraordinària de la secció local d’ERC, celebrada aquest dimarts al vespre.   L’aposta perquè Marc Aloy encapçali la llista d’ERC a Manresa és fruit del consens. De fet, ERC va obrir fa uns dies el període per a poder presentar candidatures i, finalment, la d’Aloy ha estat l’única que s’ha posat sobre la taula per ser votada.   Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte i treballa per compte propi. Durant més de 10 anys va ser membre de l’equip directiu de la Delegació del Bages-Berguedà del Col·legi d’Arquitectes –on avui s’ha celebrat l’assemblea–, va ser un dels fundadors de l’espai cultural Via Fora! i actualment és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, així com membre de Xàldiga, entre altres entitats amb les quals manté contacte.   Va començar la seva militància a ERC i a les JERC el 2000. Ha estat portaveu de les JERC de Manresa i de la Setena Regió, així com membre de l’Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. Ha format part de l’executiva de Manresa i va ser-ne el president entre el 2013 i el 2015.    Després de la votació, Marc Aloy ha fet les seves primeres declaracions com a candidat a l’alcaldia: “He decidit presentar-me perquè m’estimo la ciutat i perquè em fa il·lusió”. I ha subratllat: “Estic disposat a abocar a Manresa tota l’energia que la ciutat mereix”.    Aloy també s’ha referit a la regidoria d’Urbanisme que lidera des del febrer del 2016 afirmant que ser al govern li ha permès “conèixer a fons la política municipal i el funcionament de l’Ajuntament” i “treballar per la ciutat en una àrea que m’agrada”, des d’on ha pogut resoldre projectes històrics, com ara l’execució de la nova plaça Bonavista, l’aprovació del POUM, l’inici de les obres a la Fàbrica del Salt o el projecte de la Creu del Tort, una reivindicació veïnal que s’arrossegava des de fa 20 anys.

Presentació dels caps de llista de les ciutats més grans del país

Marc Aloy, amb els caps de llista d'Esquerra de les principals ciutats del país

Esquerra ja té escollits els caps de llista a les ciutats grans del país a les municipals del 2019, i els ha presentat en l'acte "Ciutats republicanes, ciutats de progrés", que s'ha celebrat al Parc de la Ciutadella de Barcelona. La portaveu d'Esquerra, Marta Vilalta, constata que "les eleccions municipals són una oportunitat per consolidar el moment fundacional de l’1 d’octubre", i que "Esquerra és la garantia d’assegurar ciutats republicanes i ajuntaments republicans. I això vol dir ciutats de progrés". El cap de llista per Barcelona, Alfred Bosch, ha dit que ""volem fer ciutats per tothom. Volem fer ciutats de les persones, per les persones i amb les persones". I l'adjunt a la presidència, Pere Aragonès, afirma i recorda que "el nostre projecte municipal està basat en els valors republicans, en una millora de les condicions de vida de la ciutadania. És un projecte per bastir un país que vol ser República". Per això a Esquerra volem convertir les eleccions municipals del 2019 en un nou 14 d'abril. Volem que el 2019 hi hagi una gran victòria republicana. Estem a punt per guanyar alcaldies amb treball i coratge. Perquè volem un nou 14 d’abril per construir la república des del municipalisme. A Manresa comptem amb Marc Aloy, escollit per la militància local a l'assemblea del 15 de maig. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Manresa va estar escollit com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les pròximes eleccions municipals a Manresa amb un ampli suport de tots els militants i simpatitzants que van assistir a l’assemblea extraordinària de la secció local. Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte i treballa per compte propi. Durant més de 10 anys va ser membre de l’equip directiu de la Delegació del Bages-Berguedà del Col·legi d’Arquitectes –on avui s’ha celebrat l’assemblea–, va ser un dels fundadors de l’espai cultural Via Fora! i actualment és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, així com membre de Xàldiga, entre altres entitats amb les quals manté contacte.

Cartell convocant l'acte Ni presó ni exili. Llibertat!

Carta conjunta de Junqueras i Forn després de 6 mesos d'empresonament

Carta conjunta d'Oriol Junqueras i Joaquim Forn des de la presó d'Estremera, llegida a l'acte de suport a la plaça Sant Jaume de Barcelona després de sis mesos d'empresonament: Estimats amics i amigues, Des d’Estremera, Centro Penitenciario Madrid 7, a 670 Km de casa, el primer que volem dir-vos és gràcies! Gràcies per haver-nos acompanyat en aquests 6 mesos. Gràcies per no deixar-nos sols. Gràcies per tot el que feu per nosaltres i per les nostres famílies. Gràcies per les vostres cartes, pels actes i per les mobilitzacions. Gràcies per tenyir cada racó de poble, de ciutat, de carretera, de plaça i de camí, de color groc. Aquest hivern ha fet fred en aquest racó de l’altiplà castellà. Un fred que s’ha filtrat per cada finestra, per cada barrot, que penetra a la galeria i a les cel·les. Som a la presó sense condemna. I no som pas aquí per haver fet cap mal a ningú. Som aquí perquè hem estimat i estimem la llibertat, perquè som persones honrades que creuen que la gent és ciutadana i sobirana quan té la potestat de proposar en quina societat vol viure i de decidir-ho col·lectivament i democràticament. Des d’aquí dins us podem dir que les hores a la cel·la són llargues, que malgrat el sol comenci a escalfar els murs són freds. Costa veure el futur quan no veus ni un arbre ni una muntanya, ni cap perspectiva en el poc horitzó que divises des de la finestra. L’enyor del mar i les olors familiars són compensats en part, per la literatura, que omple la buidor d’algunes hores... Una de les coses que sovint comentem és que ens agradaria que els polítics espanyols i els jutges llegissin les cartes que ens envieu. Són cartes que ens parlen d’amor, de solidaritat, de pau. Són cartes plenes d’humanitat perquè així és el nostre país i aquesta és la nostra força. Alguns ens pregunteu: “serveix d’alguna cosa el que estem fent?” i “ què més podem fer?” Us contestem rotundament: sense anar més lluny, les iniciatives d’aquest cap de setmana, Montserrat, Kmtres per la llibertat i el munt d’actes i sopars ens han emocionat, tot el que tot vosaltres feu serveix i és útil, molt útil! No només perquè ens dóna ànims sinó també perquè és la demostració que tenim un país viu, que no es resigna i no cedeix a la repressió ni amb les amenaces.

Presentació de la premiada: Paqui Borjas

Paqui Borjas és premiada en la 17a edició del Premi Maria Casajuana

ERC Manresa ha presentat aquest dijous la guardonada de la 17a edició del Premi Maria Casuajana, que enguany ha atorgat a l'arterapeuta i educadora Paqui Borjas.  El premi es lliurarà durant un sopar a l'espai gastronòmic del Kursaal, el dia 8 de març, a les 9 del vespre. Inscripcions al sopar Per assistir al sopar cal reservar plaça trucant a ERC Manresa al 93 872 63 52 o mitjançant l'adreça bages@esquerra.cat. El preu del sopar és de 20€. La guardonada Paqui Borjas i Reyes va néixer a Súria el 1963 i és mare de dos fills que es dediquen també a l'art, la Gemma i el Mateu. Artista, arterapeuta, educadora emocional i clown. Es forma en dansa i expressió teatral, educació infantil i arteràpia. Inicia la seva vida professional en el món de l'educació i amb el temps la vincula amb l'art, creant el seu propi projecte d'art i educació emocional.  Dedica gran part de la seva vida professional a Manresa i la comarca del Bages, en centres educatius i instituts. És una dona amb molt sensibilitzada amb la infància desfavorida i la violència de gènere que utilitza el clown com a eina per expressar i posar en manifest les injustícies socials. És la creadora del projecte Expressa't. Educació emocional i arts escèniques que utilitza el teatre i la dansa com una via per resoldre conflictes emocionals. Utilitza també la teràpia del moviment i la consciència corporal, com una via per a l'expressió i la comunicació.  A banda del seu treball professional, fa anys que col·labora desinteressadament i de forma altruista amb diferents associacions i entitats de caire social i cultural organitzant tallers, projectes i festivals de caire solidari. En destaquem la col·laboració amb la Fundació Ampans en el projecte Parelles Artístiques, amb Creu Roja Manresa acompanyant dones africanes dins el projecte Innana i fent tallers culturals i artístics amb Dianova. També amb Creu Roja ha acompanyat persones grans a través de l'humor. Ha participat al Festival solidari i a la caravana solidària per la pau de Pallassos sense Fronteres en benefici a la infància refugiada, amb el Festival en benefici a l'Associació TEA (síndrome de l'Espectre Autista) de la Catalunya Central i amb la plataforma Casa nostra casa vostra del Bages.

ERC Manresa, balanç i reptes de futur

Dissabte passat l’executiva ampliada d’ERC Manresa vam realitzar la reunió semestral de seguiment del nostre treball a la ciutat. Perquè malgrat els companys empresonats, la repressió quotidiana o la nostra indignació, és imprescindible continuar avançant. Aquest cop, però, la trobada incorporava novetats, i això perquè l’any vinent hi torna a haver eleccions municipals. Així que, més enllà d’avaluar la tasca dels nostres representants a l’Ajuntament o, també, la dels nostres socis de coalició, la reunió va incorporar una segona part orientada a l’organització de la propera comtessa electoral.   Pel que fa a la coalició amb CDC –dos anys complerts des del 2 de febrer- la percepció és que estem avançant en el gruix dels compromisos adoptats a la campanya electoral de 2015. Aleshores ens vam presentar amb un programa fonamentat en 40 accions per transformar la ciutat. I bo, hem fet coses –només faltaria!- i hem col·laborat en d’altres fins a encarrilar o superar ara mateix més del 80% d’aquells objectius. Hem fet coses, i també n’hem après moltes, fins i tot com a resultat de conflictes. A l’horitzó hi continuem dibuixant aquesta nova República, fonamentada en uns municipis de benestar avançat, diversos, inclusius i cohesionats, amb una economia productiva en la qual tothom pugui prosperar i viure dignament. I per abastar-ho ERC es proposa, també a Manresa, tenir una major presència i lideratge. L’any vinent, doncs, no n’hi haurà prou amb una relació de 40 propostes que, per la nostra gestió actual, podríem duplicar i triplicar. Certament caldrà continuar millorant la qualitat de Manresa, la dels serveis adreçats a les persones i la dels barris, amb una atenció especial al Centre Històric. Avançar en habitatge, en dinamització econòmica o l’Anella Verda. I encara, millorar la connectivitat amb l’àrea metropolitana o repensar actuacions atenent l’envelliment de la població. Per a tot trobarem propostes però em penso que allò més difícil, i al mateix temps més necessari, és saber trenar algunes idees força que reflecteixin un projecte de futur per Manresa.