Manresa

Esquerra Manresa no accepta l’amenaça d’Endesa de tallar la llum a famílies vulnerables

Imatge del ple del 26 de setembre
Els grups d’Esquerra Republicana, Junts per Manresa i Fem Manresa van presentar en el ple del 26 de setembre una moció de suport a la Llei de Pobresa Energètica (24/2015) que es posiciona clarament en contra de l’amenaça que ha llançat Endesa de tallar el subministrament a famílies vulnerables si els ajuntaments no es fan càrrec del 50% del deute d’aquests usuaris.

En concret, a Manresa, hi ha 486 famílies en situació de vulnerabilitat a qui Endesa amenaça de tallar la llum. La companyia elèctrica reclama a l’Ajuntament de Manresa 449.000 euros. A tot Catalunya hi ha més de 400 ajuntaments afectats. Endesa els reclama, en el seu global, 21 milions d’euros (que és la suma del deute de 63.000 famílies en situació de pobresa energètica). Aquesta xifra representa menys d’un 0,3% dels beneficis anuals de l’empresa.

La moció exigeix la condonació del deute d’aquestes famílies, que estan protegides per llei des del 2015, i demana a les administracions afectades que utilitzin vies sancionadores de manera contundent en el cas que les subministradores elèctriques realitzin els esmentats talls. També s’insta a la Generalitat a prendre el lideratge polític en defensa dels drets energètics.

La regidora d’Acció i Inclusió Social, la republicana Mariona Homs, va defensar la moció i va assegurar que en cap cas l’Ajuntament pagarà. També va afirmar que, si la companyia executa talls a aquestes famílies, l’Ajuntament enviarà els informes de vulnerabilitat que acrediten la seva situació i que, en cas que no es restableixi el servei, l’Ajuntament —com demana la moció— multarà la companyia.

Més mocions
Durant el ple, Esquerra també va donar suport a la moció contra la crisi ecològica i climàtica i a una altra moció de suport a les ONG que treballen rescatant persones al mar Mediterrani. Com a sobrevinguda, es va entrar una moció de suport als membres del CDR detinguts i acusats de terrorisme, que va tenir els vots en contra del PSC i de Ciutadans.

*Foto: Ajuntament de Manresa