Manresa

Marc Aloy, amb els caps de llista d'Esquerra de les principals ciutats del país

• Presentació dels caps de llista de les ciutats més grans del país
Esquerra ja té escollits els caps de llista a les ciutats grans del país a les municipals del 2019, i els ha presentat en l'acte "Ciutats republicanes, ciutats de progrés", que s'ha celebrat al Parc de la Ciutadella de Barcelona.

La portaveu d'Esquerra, Marta Vilalta, constata que "les eleccions municipals són una oportunitat per consolidar el moment fundacional de l’1 d’octubre", i que "Esquerra és la garantia d’assegurar ciutats republicanes i ajuntaments republicans. I això vol dir ciutats de progrés".

El cap de llista per Barcelona, Alfred Bosch, ha dit que ""volem fer ciutats per tothom. Volem fer ciutats de les persones, per les persones i amb les persones".

I l'adjunt a la presidència, Pere Aragonès, afirma i recorda que "el nostre projecte municipal està basat en els valors republicans, en una millora de les condicions de vida de la ciutadania. És un projecte per bastir un país que vol ser República".

Per això a Esquerra volem convertir les eleccions municipals del 2019 en un nou 14 d'abril. Volem que el 2019 hi hagi una gran victòria republicana. Estem a punt per guanyar alcaldies amb treball i coratge. Perquè volem un nou 14 d’abril per construir la república des del municipalisme.

A Manresa comptem amb Marc Aloy, escollit per la militància local a l'assemblea del 15 de maig. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Manresa va estar escollit com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les pròximes eleccions municipals a Manresa amb un ampli suport de tots els militants i simpatitzants que van assistir a l’assemblea extraordinària de la secció local.

Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte i treballa per compte propi. Durant més de 10 anys va ser membre de l’equip directiu de la Delegació del Bages-Berguedà del Col·legi d’Arquitectes –on avui s’ha celebrat l’assemblea–, va ser un dels fundadors de l’espai cultural Via Fora! i actualment és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, així com membre de Xàldiga, entre altres entitats amb les quals manté contacte. Va començar la seva militància a ERC i a les JERC el 2000. Ha estat portaveu de les JERC de Manresa i de la Setena Regió, així com membre de l’Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. Ha format part de l’executiva de Manresa i va ser-ne el president entre el 2013 i el 2015.

Les properes eleccions municipals es celebraran el 26 de maig de 2019.