Manresa

Manresa som una ciutat d'acollida

Mariona Homs, Regidora d'Acció i Inclusió Social
Joves extutelats reben indicacions de l'Alcalde Marc Aloy // Nació Manresa

Des de fa uns mesos l’Ajuntament de Manresa ha contractat a 5 joves extutelats per la Generalitat, mitjançant un prova pilot que ha posat en marxa el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i en el que hi ha participat també el consell comarcal. En total a Catalunya han sigut 50 joves que han pogut accedir a aquest programa que els ofereix, per una banda, orientació laboral, formació i un contracte laboral durant un any. Aquesta contractació també comporta la regularització de la seva situació i suport per a la seva emancipació al finalitzar el projecte. Les feines que faran a l’ajuntament són variades i ofereixen suport a serveis municipals que tenen més activitat arrel de la de la pandèmia de la COVID: a l’oficina d’atenció a la ciutadania, a l’acollida de serveis socials, a l’espai jove Joan Amades, al CIO i al Congost.
Manresa som una ciutat d’acollida i el nostre objectiu és que els joves que han vingut a viure-hi i que volen quedar-se a Catalunya puguin construir un projecte de vida i sentir-se integrats on resideixen. Per això és molt important iniciatives com aquesta, o com els tastets d’oficis que fem conjuntament les regidories d’ocupació, de joventut i de serveis socials, o com els pisos d’emancipació juvenil i promoció de l’autonomia que té la Generalitat de Catalunya en la que viuen els joves una vegada s’ha acabat la tutela de la Generalitat on a banda de proporcionar-los habitatge es facilita la inserció social i laboral.
Seguirem apostant per unes polítiques d’inclusió social i de no-discriminació que ens han de permetre construir una Manresa més rica i diversa, lliure de racisme i amb propostes per evitar el risc d’exclusió social i on tothom pugui exercir la plena ciutadania amb el màxim grau d’integració, en condicions d’igualtat i responsabilitat.