Manresa

Que cap vot es quedi a casa!

Montserrat Clotet i Masana
Muntsa

Tornem a tenir unes eleccions atípiques al Parlament de Catalunya marcades pels tribunals. Des de Esquerra Republicana vam creure que el més adient era posposar aquestes eleccions fins el 30 de maig per fer-ho amb les millors condicions sanitàries possibles, però una vegada més els tribunals van passar per sobre de la política de consens.

La data està fixada i no la podem canviar. Votem doncs. El país necessita un govern fort per poder començar a construir de nou. Cada vot independentista que no arribi a l’urna serà una victòria pels partits del 155.

Emocionalment, vull anar a votar el 14 de febrer, racionalment, em plantejo si efectivament serà segur. Ens diuen que els protocols per anar a votar i ser a les meses són segurs, tant o més que d’altres activitats quotidianes que fem cada dia, i estic convençuda de què amb la col·laboració de tothom totes les mesures previstes seran efectives. No vull deixar que la por em faci renunciar al meu dret de vot. Si no ho veiem clar, per evitar haver d'anar presencialment al col·legi electoral, encara es pot sol·licitar el vot per correu fins al divendres dia 5 de febrer i així garantir que podem exercir el dret a vot amb total tranquil·litat.

Jo aniré a votar presencialment el 14 de febrer i així ho explico a tothom que em vol escoltar: amb mascareta, respectant la distància, estant el mínim temps possible dins del col·legi electoral, utilitzant el gel hidroalcohòlic i respectant la franja horària recomanada. I votaré per què Catalunya torni a tenir un president republicà.

El 14 de febrer, que cap vot es quedi a casa.