Manresa

A favor de la participació

ERC Manresa
Participació

A finals de novembre es va celebrar, a l'auditori de l'Ateneu Les Bases, el 12è Plenari del Consell de Ciutat. L’alcalde va presentar el resultat de les sessions participatives per elaborar el Pla de Govern 2016-2019, i la tinent d'alcalde, Mireia Estefanell, va presentar el projecte de pressupost participatiu. No cal dir que des d’ERC Manresa valorem positivament la feina feta durant aquest procés i creiem que és d'agrair la participació que hi ha hagut, que es concreta en més de dues-centres propostes presentades. Creiem que estem anant en la bona direcció, pel que fa a incentivar la participació ciutadana. Però també som conscients que no ho hem fet pas tot bé, i que hi ha aspectes del procés que cal millorar. Que cometem errors, en fi, i que en l'error també mirem d'aprendre'n. Difícilment aquell dia es podia entendre la valoració d'un document sense mostrar-lo.

Des d'ERC serem els primers a debatre dins la coalició de govern municipal aquests desajustos però, si més no, constatem que poques hores després el document quedava a l'abast de tothom, i als consells territorials de dos dies més tard ja es va poder treballar amb la normalitat que un procés com aquest reclama: amb temps i documents. Perquè des d’Esquerra entenem la participació ciutadana com aquella eina que ens acompanya en la presa de decisions a la ciutat. El fet que tots puguem decidir el que ens convé com a ciutadans i ciutadanes, també críticament, és el que ens fa forts com a societat. Ens cohesiona i ens fa avançar com a ciutat. I és el que ens permet pensar en una futura República Catalana.