Manresa

Totes les opinions

Ramon Fontdevila i Subirana, president d'ERC Manresa

Dificultats i reptes d'un any de govern a Manresa

Va ser el dia 1 de febrer que es va complir un any de la participació d'ERC al govern de la ciutat. Veníem de sis mesos d'un pacte de governabilitat que havien permès intercanviar criteris i superar molts anys de reticiències mútues entre CiU i ERC. En acabat vingué allò del govern cremallera i la voluntat de coordinar l'acció municipal ara ja entre CDC i ERC. Cal dir que no ha estat un any senzill? Doncs no, no ho ha estat de senzill ni es preveu que en el futur ho sigui.

Jaume Torras Oliveras, regidor

Pressupostos 2017: esperances de millora

Esquerra a Manresa ens vàrem presentar a les eleccions amb un programa que començava dient  "Manresa fam zero". Per a nosaltres les partides socials són molt rellevants.   Ho són en el doble sentit, tant en la part assistencial, amb el compromís reiterat de tots els partits de mantenir i complementar aquells partides més sensibles, com també d'apostar en l'apartat de promoció econòmica, entesa a tots els nivells, des de formació, procurant facilitar la feina a empresaris i emprenedors, fins a buscar i ajustar conjuntament amb la Generalitat quins són els programes més adients per als nostres col·lectius més vulnerables.

ERC Manresa

A favor de la participació

Participació

A finals de novembre es va celebrar, a l'auditori de l'Ateneu Les Bases, el 12è Plenari del Consell de Ciutat. L’alcalde va presentar el resultat de les sessions participatives per elaborar el Pla de Govern 2016-2019, i la tinent d'alcalde, Mireia Estefanell, va presentar el projecte de pressupost participatiu. No cal dir que des d’ERC Manresa valorem positivament la feina feta durant aquest procés i creiem que és d'agrair la participació que hi ha hagut, que es concreta en més de dues-centres propostes presentades.

ERC Manresa

Cal respectar la decisió de les Germanes Caputxines de Manresa

Claustre del Convent de les Caputxines

Quan fa tres anys la comunitat de Germanes Clarisses Caputxines de Manresa va fer públic l’acord amb la Fundació Sociosanitària de Manresa de cedir-li el convent del carrer Talamanca amb la condició que fos utilitzat com a residència de gent gran, i la Fundació també es fes càrrec de l’atenció a les monges que hi resideixen, ens en vàrem alegrar. L’acord permetia ampliar aquest servei important per a la gent gran en un emplaçament molt cèntric Manresa.

Esquerra, després del 26J

Ja han passat deu dies d'ençà les eleccions del diumenge 26 de juny. I si bé aquell mateix vespre ja teníem els resultats amanits amb declaracions d'urgència -els sondeigs van ser espaterrants!- la veritat és que tot plegat no ha bellugat gaire. Bé, una mica sí que ho ha fet: a Manresa, per primera vegada des dels anys de la República, els d'ERC vam guanyar la convocatòria sumant 7.808 vots, 229 més que no pas desembre, i això malgrat la davallada de participació.

Ramon Fontdevila

ERC, diumenge a la Plana de l'Om

Només una campanya electoral com aquesta, a tocar de l'estiu, pot plantejar-se celebrar un acte a la Plana de l'Om. Va ser aquest diumenge, i a les set de la tarda: un cartell de primera per agrupar els més fidels però, també, de provada eficàcia a l'hora de retenir els passavolants. I l'acte va funcionar sencer, des de la música per obrir fins al discurs final de Joan Tardà, amb més i més gent que s'hi encantaven.

Ramon Fontdevila

Aquest 26 de juny és decisiu del tot!

Ho hem de tornar a repetir: a Catalunya aquest 26J ens hi juguem molt, perquè el seu resultat serà cabdal a l’hora d’emprendre els propers mesos. Per això des d’ERC a Manresa, i al Bages, i al país sencer, ens tornem a mobilitzar per millorar resultats a cada barri, poble o ciutat. Perquè ara mateix som l’únic canvi possible. I perquè ERC és l’opció que mai renunciarà a la dignitat del poble de Catalunya.

Mireia Estefanell

Resposta a les acusacions del PSC referents a les subvencions de l'Edifici Impuls

Davant l'acusació d'un suposat “frau electoral” en el qual hi hauria incorregut l'anterior equip govern en no haver fet pública, abans de les eleccions municipals, una possible pèrdua de les subvencions FEDER per a l’edifici Impuls,  Mireia Estefanell, presidenta del grup municipal d’ERC a l’ajuntament i actual  primera tinenta d’alcalde i regidora de Dinamització econòmica demana, en primer lloc, asserenar el to del debat.

Ahir a Navàs, sopar de la República

Ara que complim 85 anys d’aquell 14 d’abril, els republicans del Bages ens vam tornar a trobar per celebrar-ho. Ahir vespre, a Navàs, compartint un sopar que no tindrà res de nostàlgic. Tot el contrari, la d'enguany va ser una trobada més viva que mai, perquè manifesta el nostre compromís de continuar treballant per aquell somni de Macià i de tots els idealistes que van fundar ERC el 1931: una Catalunya lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i espiritualment gloriosa.