Manresa

Totes les opinions

Jofre Oliveres, secretari de transició ecològica d'ERC Manresa

Reciclar millor contra la crisi energètica de materials

Jofre Oliveres

A principis de segle XXI ja queden pocs dubtes de que estem vivint una profunda crisi ecològica. No només els símptomes de la crisi climàtica són cada vegada més evidents sinó que per la banda de l’energia els combustibles fòssils mostren senyals de flaquejar. El tan comentat pic de la demanda de petroli és probablement allò tan vell de no poder-les i dir que són verdes. Per tant ens enfrontem a una doble crisi energètica i de materials que amenaça clarament la prosperitat de les generacions presents però especialment de les futures.

Marc Aloy i Guàrdia, alcalde de Manresa

Per una nova primavera republicana!

President Francesc Macià amb l’alcalde Joan Selves i Carner al balcó de l’Ajuntament. Memòria.cat

Torna a ser 14 d’abril i, enguany, ja en fa noranta d’aquell dia que ho va canviar tot. No feia ni quaranta-vuit hores que s’havien celebrat eleccions municipals. A l’estat, les esquerres havien guanyat i, a Catalunya, l’Esquerra Republicana de Macià i Companys, aquella formació que havia nascut menys d’un mes abans -el dia de sant Josep- a la Conferència d’Esquerres celebrada a Sants, obtenia una victòria aclaparadora.

Josep Huguet i Biosca, col·laborador de l'executiva ampliada

Anàlisi de les eleccions al Parlament

Josep Huguet

Sobre les darreres eleccions al Parlament a Manresa s’han de fer les següents consideracions: 1. El conjunt de vots indepependentistes des del moment que l’espai de CiU se’n declara i es presenta per separat va ser d’uns 26.000 vots en les eleccions del 2017, que es poden considerar de participació plena. En les recents del 2021 se’ns han abstingut un totals de uns 9.000 electors (5.550 a Junts i 3.

Montserrat Clotet i Masana

Que cap vot es quedi a casa!

Muntsa

Tornem a tenir unes eleccions atípiques al Parlament de Catalunya marcades pels tribunals. Des de Esquerra Republicana vam creure que el més adient era posposar aquestes eleccions fins el 30 de maig per fer-ho amb les millors condicions sanitàries possibles, però una vegada més els tribunals van passar per sobre de la política de consens. La data està fixada i no la podem canviar. Votem doncs.

Mariona Homs, Regidora d'Acció i Inclusió Social

Manresa som una ciutat d'acollida

Joves extutelats reben indicacions de l'Alcalde Marc Aloy // Nació Manresa

Des de fa uns mesos l’Ajuntament de Manresa ha contractat a 5 joves extutelats per la Generalitat, mitjançant un prova pilot que ha posat en marxa el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i en el que hi ha participat també el consell comarcal. En total a Catalunya han sigut 50 joves que han pogut accedir a aquest programa que els ofereix, per una banda, orientació laboral, formació i un contracte laboral durant un any.

Marc Aloy i Guàrdia, alcalde de Manresa

Un 2021 per mirar cap al futur

Acabem de tancar el 2020, un any complex i dolorós, especialment per a totes aquelles persones que han patit la malaltia de la Covid-19 i per a les famílies que han perdut éssers estimats. Aquesta pandèmia ens ha colpit de manera inèdita i brutal, a tot el món i, sobretot, a aquelles persones més vulnerables. Qui ens havia de dir que malgrat els avanços de la ciència i la tecnologia, un virus invisible posaria en qüestió tot el sistema.

Cristina Cruz Mas, Regidora de Feminsimes i LGTBI i Portaveu del Grup Municipal

La violència masclista, una responsabilitat compartida

25 N

Fa pocs dies del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència masclista contra les dones. Han passat molt anys de la primera trobada feminista llatinoamericana, l’any 1981 a Bogotà, on es va marcar aquesta data en record a les 3 germanes Mirabal, 3 dones valentes, activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960. Durant tot aquest temps no s’han aturat els esforços i la lluita de moviments socials i feministes per eradicar les violències masclistes.

Ramon Fontdevila i Subirana, president d'ERC Manresa

Aigües de Manresa, molt més que un relleu

Des d’ERC, a l’hora d’entomar el relleu de Josep Alabern al capdavant de l’empresa municipal Aigües de Manresa, sabíem que no seria fàcil: estem parlant d’una gestió que arrenca l’any 69 i suposa mig segle de fidelitat a un projecte que també passa per la secretaria de la Junta de la Sèquia, el Museu de la Tècnica, la Fundació Aigües-Sèquia o  CONGIAC, tot imbricat en un caràcter irrepetible, omnipresent als més diversos àmbits de la ciutat.

Ramon Fontdevila i Subirana, president d'ERC Manresa

Dificultats i reptes d'un any de govern a Manresa

Va ser el dia 1 de febrer que es va complir un any de la participació d'ERC al govern de la ciutat. Veníem de sis mesos d'un pacte de governabilitat que havien permès intercanviar criteris i superar molts anys de reticiències mútues entre CiU i ERC. En acabat vingué allò del govern cremallera i la voluntat de coordinar l'acció municipal ara ja entre CDC i ERC. Cal dir que no ha estat un any senzill? Doncs no, no ho ha estat de senzill ni es preveu que en el futur ho sigui.