Maresme

Un pacte contranatura per expulsar el republicanisme de Montgat

Rosa Funtané, alcaldessa de Montgat
Comunicat de la Federació Comarcal d’Esquerra Republicana en relació a la moció de censura a Montgat.

Davant de la imminent moció de censura a Montgat per part dels grups de l’oposició JxC, PSC, SOM i un regidor no adscrit que prové de Cs, contra el govern d’Esquerra Republicana i Montgat en Comú, liderat per l’alcaldessa Rosa Funtané. Des de la Federació Comarcal d’Esquerra Republicana al Maresme volem manifestar el següent:

1. Els grups de l’oposició (PSC, JxC, SOM i un regidor no adscrit provinent de Ciutadans -el cap de llista del partit) s’han conxorxat per presentar una moció de censura contra el govern d’ERC i Montgat en Comú, que rebutgem frontalment per higiene democràtica i per dignitat nacional. Des d’ERC pensem que no hi ha cap motiu polític que justifiqui la presentació d’aquesta moció de censura, més enllà dels interessos personals espuris dels grups que la impulsen.

2. Es tracta d’un pacte contranatura promogut per Junts per Catalunya i el PSC, que inclou trànsfugues i que s’ha volgut blanquejar amb la baixa del regidor de Ciutadans del seu grup polític. En política, no tot suma. Ciutadans és una força que neix dels moviments lerrouxistes i que ha fet bandera d’un anticatalanisme irresponsable. Així mateix, recordem que el cap de llista de SOM, va abandonar el passat mandat el PSC per poder-se presentar per aquesta formació local. Aquest pacte, doncs, neix sense més ambició que la d’ocupar cadires, té en el transfuguisme més descarat la seva senya d’identitat i ja es va començar a coure l’endemà de la jornada electoral mogut per purs personalismes.

3. Durant els darrers mesos, i coordinats amb Montgat, des de la Federació Comarcal del Maresme hem mantingut diverses converses amb Junts per Catalunya a nivell comarcal per evitar el despropòsit. És cert que la direcció comarcal de JxC ha desautoritzat públicament el seu grup municipal i ha anunciat l’obertura d’expedients disciplinaris als seus membres com a pas previ a l’expulsió. Cal reconèixer aquest gest de distanciament envers un pacte obscè però no podem ocultar que violenta la confiança establerta amb la signatura del pacte amb Junts per Catalunya al Consell Comarcal del Maresme.

4. Des d’ERC considerem que aquesta moció de censura no representa la voluntat dels montgatins de tenir una Alcaldia republicana. Una decisió que ha estat expressada a les urnes en les passades eleccions municipals, però també en les generals, amb sengles victòries de la formació que lidera Rosa Funtané a Montgat.

5. Creiem que els ‘projectes’ polítics que es conformen des dels interessos personals són nocius per la política i per la població, ja que no van en la mateixa direcció que els projectes orientats a servir a la ciutadania i a fer avançar Montgat en una direcció compartida.

6. Volem expressar tot el nostre suport a l’alcaldessa de Montgat, Rosa Funtané, i al seu equip i anunciar que serem al seu costat, passi el que passi.