Maresme

Posicionament d’Esquerra Republicana davant la dimissió de l’alcalde d’Argentona per actituds i assetjaments masclistes

La Secció Local d’Argentona i la Federació Comarcal d'ERC al Maresme manifestem el rebuig inequívoc davant les actituds d’assetjament masclista reconegudes per l’alcalde d’Argentona, Eudald Calvo, després que hagin aflorat via xarxes socials sota l’etiqueta #matxisEI.

Com a part integrant del govern municipal d’Argentona, ERC ha mantingut una posició clara des que ha tingut coneixement del cas: els comportaments denunciats i reconeguts són intolerables i reprovables, de manera que necessàriament inhabilitaven Eudald Calvo a seguir al capdavant de l'alcaldia.

Tant des d'ERC Argentona com des de la Federació Comarcal vam reclamar la seva dimissió immediata en el si d’una reunió de la candidatura UNITAT-Argentona per la República que es va dur a terme ahir a la nit, i de la qual ERC forma part. Esperem que la dimissió anunciada avui per Eudald Calvo es faci efectiva amb la màxima urgència en les hores vinents, tal com vam demanar.

Des d'ERC mostrem el nostre suport a totes les víctimes i manifestem el nostre compromís a seguir treballant per erradicar la violència masclista, conscients que està en tots els àmbits de la nostra vida, en tots els àmbits de poder, i també en les organitzacions i partits polítics, i que ens queda molta feina per fer. La República anhelada només serà possible si és feminista.