Maresme

Esquerra crida a eliminar el racisme estructural al Maresme

La Federació Comarcal d'Esquerra Republicana al Maresme es posiciona davant les situacions de menyspreu als drets humans que s'estan vivint durant les darreres hores en alguns municipis del Maresme. Aquestes vulneracions contra diversos col·lectius de persones han derivat, com és el cas de Premià de Mar, en incidents violents que han requerit la intervenció dels cossos policials. En aquest sentit, ERC no subscriu les declaracions justificactòries de l’alcalde d’aquesta localitat.

Esquerra Republicana també rebutja la constitució de les anomenades patrulles ciutadanes, grups i plataformes auto organitzades sense cap control administratiu ni policial que, en la majoria dels casos, són els generadors d'aquestes mostres aïllades i puntuals d'odi i violència. La formació republicana se sent solidària també amb totes les persones que han estat víctimes de robatoris, furts, o casos de violència en els seus diversos graus.

Precisament per a evitar això, cal que les administracions locals com també la mateixa Generalitat de Catalunya siguin capaces d'impulsar una major coordinació entre cossos policials, per tal d'evitar situacions de risc com les que s'han viscut darrerament a la nostra comarca. La seguretat i la convivència són dos àmbits de la nostra societat fonamentals que cal preservar.

Cal que des de tots els nivells de les administracions públiques es promoguin els canvis legislatius necessaris per a sancionar de manera adequada totes aquelles reincidències greus que es produeixin en aquests casos. Cal també una implicació i un compromís de la justícia en aquest sentit.

Esquerra Republicana és conscient i denuncia, també, que totes aquestes situacions vénen produïdes per un rerefons en el qual es compten múltiples causes estructurals que han conduït tot un col·lectiu de gent a la marginalitat i a la discriminació. La regularització de les persones sense papers ha de venir acompanyada d'una acció pública social que garanteixi una acomodació eficaç vers la nostra societat. La defensa dels drets dels més vulnerables, és la seguretat de tots.

Esquerra no es queda de braços plegats en aquestes demandes i tant des del Parlament de Catalunya com des del Congrés dels Diputats s’estan impulsant comissions d’investigació per avaluar, tractar i revertir el racisme estructural en la gestió de la seguretat a l’estat. Des d’ERC també s’impulsaran mocions als ajuntaments per donar suport a les lluites per a l’eliminació de la discriminació racial.