Maresme

Comunicat de suport a l'alcaldessa Rosa Pou i al conjunt d'electes municipals

• Francesc Alemany llegeix el manifest de suport de les alcaldies republicanes del Maresme a Rosa Pou
Aquest migdia, les alcaldies republicanes d'ERC al Maresme s'han aplegat a Canet de Mar per fer suport a l'exalcaldessa de Caldes d'Estrac, Rosa Pou, que va propiciar el relleu a l'alcaldia fa unes setmanes, després d'uns problemes de salut originats per una pressió excessiva provinent de diversos fronts. El comunicat fa suport, per extensió, al conjunt d'electes municipals que conformen els valors del municipalisme dedicat, on ERC s'hi sent absolutament identificada. El contingut del manifest és aquest:

Comunicat de suport a l'alcaldessa Rosa Pou i al conjunt d'electes municipals

La política municipal és la màxima expressió del compromís amb allò proper, amb els neguits que tenen cara i ulls, amb els projectes que tenen nom i cognom i amb els anhels que acaben movent pobles sencers. Alhora, és absorbent fins a diluir la frontera entre l’exercici de la responsabilitat i l’espai personal, exigint un sacrifici que no tothom és capaç de realitzar i, menys encara, d’entendre des d’un punt de vista altruista.

Tant se val el color o la ideologia des de la qual es desenvolupa, si no s’entén que dur a terme aquesta tasca implica, primer de tot i abans que res, un compromís que mereix el més gran dels respectes des de tots els àmbits, perquè no tot va amb el càrrec.

Cada cop que una alcaldessa o un regidor és blanc d'assetjament o dimiteix per haver-se convertit en el l’objectiu d’actituds intolerables i mancades de la més elemental educació, hi perd la societat, hi perd el col·lectiu i, sobretot, hi perd la democràcia. De la mateixa manera, romandre en silenci i no alçar la veu per denunciar aquesta situació és col·laborar-hi i permetre una greu injustícia.

Casos com el de la Rosa a Caldetes, la Blanca a Canet de Mar o l'Annabel a Arenys de Mar són exemples clars del que no es pot consentir.

Tal com ja està passant en d’altres àmbits de la societat, cal aïllar qui fa norma de la vulneració dels drets més elementals, ignorar qui confon la lícita discrepància amb l’insult i l’amenaça i apartar qui fa de les xarxes el seu faristol de misèria. Només així podrem afavorir que les millors persones facin el noble pas que representa treballar per a la gent que apreciem, per als veïns i veïnes que coneixem i per al poble que estimem.