Maresme

Un pacte a la mida dels partits que el signen, no del Maresme

Des de la Federació Comarcal d'ERC al Maresme donem a conèixer a l'opinió pública la conclusió que es pot extreure del nou acord de (des)govern entre CiU i PSC al Consell Comarcal.

Després d’una breu descripció del context polític i social en què es rubrica l’acord, els signants ofereixen “consens i diàleg entre totes les forces polítiques”. Un oferiment sense credibilitat que arriba mesos després d’haver expulsat del govern al partit que va guanyar les eleccions al Maresme.

Tanmateix, consens i diàleg per a fer què? Per a fer res, si ens cenyim en el batibull inconsistent d’obvietats i afegits de copia i enganxa que s’amunteguen en el document. O millor encara: per a fer ben poca cosa, llevat de repartir les àrees de gestió entre els grups comarcals de CiU i PSC fent ús d’un dret de cuixa polític que ens ruboritza.

I és que l’acord té nul·la ambició política i no fa més que repetir frases gastades i manllevar les idees que ERC va aportar a l’inici del mandat, com l’activació del Pla Estratègic del Maresme, l’empoderament del Consell d’Alcaldes o l’adaptació de l’estructura de serveis a les necessitats dels municipis.

Els pertorba la mala consciència fins al punt que una cinquena part de l’acord es dedica a justificar la creació d’un “nou lloc de treball” per donar suport a la Gerència i els òrgans de govern, ara greument desautoritzats amb la incorporació d’aquest comissari polític. En un exercici delirant d’“excusatio non petita, accusatio manifesta”, s’atreveixen a parlar de professionalització de la funció directiva quan la persona contractada a dit per ocupar aquest lloc és el Sr. Jaume Cases, fins fa poc regidor del PSC a l’Ajuntament de Premià de Dalt.

Velles formes de la vella política, que es resisteix a desaparèixer...