Maresme

ERC Maresme configura un equip per afrontar les eleccions municipals amb una presidència renovada

El Congrés ordinari 2018 de la Federació Comarcal del Maresme, celebrat el 24 de març a la Unió de Teià, va ser el marc en el qual es va renovar la Permanent comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya al Maresme, arran de la renúncia de la fins ara presidenta Mònica Palacín, actual secretària d’organització d’ERC i diputada al Parlament de Catalunya.

El Congrés ha avalat la candidatura encapçalada per l’argentoní Josep Pena i Sant, acompanyat per un equip que es proposa consolidar les seccions locals de la comarca i mantenir i augmentar les 14 alcaldies amb les quals ara compta.

La nova permanent exercirà el seu mandat només fins al juliol de 2019, tot just quan s’hagin celebrat les eleccions municipals. Des de la nova presidència i el seu equip es considera “honest” que “amb aquesta voluntat de continuïtat” de l’anterior executiva, el mandat no s’estengui els quatre anys als quals té dret estatuàriament i finalitzi quan estava previst que acabés abans de la marxa de l’ara diputada de Pineda.

La nova permanent s’ha bastit amb dues novetats d’abast organitzatiu: el Consell Polític i les comunitats d’interès. Josep Pena considera la permanent comarcal "com un espai de gestió del coneixement. Per això interpel·larem el talent existent i latent del partit amb la voluntat desvergonyida de prendre millors decisions i més legitimades. Decisions que volem raonades i raonables, basades en el rigor de les dades vistes des del prisma del criteri polític dels que ens reconeixem republicans i republicanes.

La nau Enterprise de Josep Pena, tal com va definir amb aquest símil cinematogràfic la seva candidatura, té aquesta composició que mostra clarament la intenció d’afrontar amb garanties el desafiament de les municipals 2019:

Presidència – Josep Pena (Argentona)
Secretaria d’Organització – Maite Viñals (Cabrils)
Adjunta a secretaria d’Organització – Marta del Castillo (Arenys de Mar)
Secretaria de Finances – Joan Casals (Cabrils)
Secretaria d’Imatge i Comunicació – Oriol Jordan (Palafolls)
Secretaria de la Dona – Meritxell Romero (Santa Susanna)
Secretaria de Política Municipal – Àngel Castillo (Arenys de Munt)
Adjunta a Secretaria de Política Municipal – Laura Ribot (Montgat)
Adjunta a Secretaria de Política Municipal – Tònia Vila – Arenys de Munt
Secretaria Política Parlamentària – Xavier Viudez (Cabrils)
Secretaria de Formació – Sebastià Pujol (Premià de Dalt)