Maresme

ERC demana la dimissió de l’alcalde de Sant Vicenç de Montalt

• Sant Vicenç de Montalt
La Federació Comarcal d’Esquerra Republicana al Maresme ha manifestat avui el seu suport a la decisió del grup municipal republicà de Sant Vicenç de Montalt de demanar la dimissió de l’alcalde de la localitat, Miquel Àngel Martínez, que a la vegada és també el president del Consell Comarcal del Maresme (CCM). La petició es produeix com a conseqüència de la filtració d’un enregistrament telefònic en el qual es sent l’alcalde i un membre de la brigada municipal de Sant Vicenç, enraonant sobre com ocultar unes reformes al domicili particular de Martínez fetes a costa de l’erari públic.

Esquerra Republicana va proposar al ple celebrat ahir dijous a través dels seus regidors Enric Pardo i Berta Sala, dos acords per solucionar un conflicte que transcendeix més enllà del municipi de Sant Vicenç. Al ple, Martínez es va limitar a dir que l’enregistrament s’havia filtrat il·legalment:

1.    La dimissió de l’alcalde i la seva renúncia, en conseqüència, a la presidència del CCM
2.    Que el PDECat triï un nou alcalde, tot respectant la voluntat manifestada pels ciutadans de Sant Vicent, a les darreres municipals de 2015.

En cas d’una situació d’immobilisme per part de l’alcalde, ERC va anunciar que donaria suport a una moció de censura que proposés un nou alcalde del PDECat, que estigui d’acord amb entomar el repte de conduir l’alcaldia fins les properes eleccions municipals