Maresme

ERC constitueix un espai de trobada per coordinar polítiques de preservació de l’entorn marítim

Les Federacions d’ERC al Maresme i a la demarcació de Girona s’ha reunit aquest matí a la població selvatana de Lloret de Mar per mantenir una reunió on s’ha començat a treballar per trobar solucions conjuntes a diversos temes del litoral. La trobada es produeix després d’haver establert sinergies entre els dos territoris durant els darrers mesos, per liderar la lluita contra les agressions al corall vermell al litoral maresmenc i gironí que s’han produït després que l’Estat espanyol concedís una dotzena de llicències que havien obert la porta a l’especulació amb aquesta espècie protegida.

D’entre els diversos temes que s’han tractat i que afecten aquesta part del territori, hi ha la draga, la concessió de permisos nàutics, la pesca, el lleure i la biodiversitat marina, entre d’altres assumptes. Des d’ERC es defensa la preservació d’un ecosistema marítim sostenible, compatible amb l’economia blava i que es cogestioni amb l’administració i els centres de recerca, el sector pesquer i la societat civil.

A la trobada, s'ha presentat, també, l’estratègia marítima que s’està traçant des del Govern i s'ha considerat especialment propícia perquè permet aprofundir en la construcció de grans espais de consens entre aquests territoris, per tal de fer més efectiva la lluita per la preservació de l’entorn marítim compartit. A banda dels representants locals de les diverses poblacions dels litorals maresmenc i gironí, han participat a la reunió de treball altres representants del Parlament, de les diputacions, dels consells comarcals, senadors, i membres de la sectorial de Medi Ambient d’Esquerra Republicana.