Martorell

Totes les notícies

50è aniversari "El Pontarró"

Aquest dissabte, el Centre d’Educació Especial “El Pontarró”, va fer un acte de celebració del seu 50è aniversari coincidint amb la data de la seva inauguració el 9 de novembre de 1969. Un acte molt emotiu on directors i mestres de diferents èpoques van explicar des d’una vesant emocional i humana, algunes característiques d’aquest centre i el seu funcionament, basat en una pedagogia integral vivenciada, adaptada als seus alumnes i personalitzada segons les seves necessitats. Després hi va haver música en directe, ball i festa, aperitiu i la visita a les instal·lacions. Aquesta escola va està ubicada durant els primers 40 anys al seu edifici de l’Av. Fèlix Duran i Cañameras, 15. L’any 2005, duran el govern tripartit, ERC Martorell va impulsar la cessió del terreny de l’Av. Can Cases, 70, on el Departament d’Ensenyament de la Generalitat va edificar les instal·lacions actuals inaugurades l’any 2008. Es tracta d’un edifici modern sense barreres arquitectòniques amb les adaptacions necessàries per atendre els seus alumnes amb Necessitats Educatives Especials. Situat a Martorell, el CEE El Pontarró és un centre de referència al Baix Llobregat Nord, on hi assisteixen alumnes dels diferents municipis, molts d’ells realitzen escolaritat compartida amb els centres de Primària i Secundària de les seves poblacions. Des d’ERC Martorell felicitem a tots els professionals que hi treballen, per la seva dedicació i professionalitat, i donem el nostre suport a les famílies. Ens posem a la seva disposició per tot allò que necessitin i per continuar avançant en el camí de la inclusió social de tots els alumnes de “El Pontarró”.

Eleccions Generals 10N 2019

Des d’ERC Martorell volem donar les gràcies a tots i totes les persones que han dipositat la seva confiança en aquestes eleccions del 10N. Amnistia, Llibertat i Autodeterminació!!!, Aquest és el camí, no n’hi ha cap més!!! A Martorell la suma de vots del tres partits independentistes ha estat de 4.442 vots, 244 vots més que en les darreres eleccions del mes d’Abril. Felicitats a JxCat i a la CUP pels seus resultats!!!!!.

Interpelació protocol 19/10/2019

Ahir, al plè de l'ajuntament, el grup municipal d'ERC Martorell, vam interpelar a l'equip de govern municipal, de com s'aplica el protocol al consistori, envers a tots els regidors, tant de govern, com de l'oposició. Pots llegir la interpel·lació en el següent arxiu:

Acte d'homenatge al President Lluís Companys

Aquesta tarda ERC Martorell hem fet l'acte d'homenatge al  President Lluís Companys. Avui fa 79 anys va ser assassinat pel règim franquista. Ahir el tribunal suprem va condemnar a 100 anys de presó a 12 demòcrates innocents. No hi ha una altra opció que construir un nou estat. Per Catalunya!

Rebutgem la Sentència

Des d'ERC Martorell condemnem fermament el resultat de la Sentència, totalment injusta i desproporcionada. Entrevista a Soulimane Messaoudi regidor de l' Ajuntament: https://www.facebook.com/272969966703997/posts/398897714111221

Comiat d'en Jordi Gargallo

Divendres ens va deixar l'amic i company Jordi Gargallo, militant històric d'ERC Martorell, fundador de la Secció Local. Republicà de socarrel,  colaborador incondicional i compromès amb el projecte d'ERC fins l'últim moment. La gran família d'ERC del Baix Llobregat i l'Hospitalet ens ha enviat missatges de condol i escalf per la família, amics i companys. COMIAT JORDI GARGALLO   En representació dels companys d’Esquerra Republicana, us llegiré unes paraules per acomiadar el nostre amic i company Jordi Gargallo i Raurich.  Tota la seva militància a ERC en l’àmbit de Martorell, ha estat marcada per les seves profundes conviccions republicanes i d’esquerres. Durant molts anys el seu treball, lluita i dedicació per aquest ideals d’esquerra i republicans no van ser entesos ni compartits. Però gràcies a la seva forta convicció amb el que ell creia que havia de fer, el va ajudar a superar amb escreix el rebuig que en aquella època el sistema franquista imposava a les famílies que no eren ni volien ser del règim. Fundador de la Secció Local, colaborador incondicional i compromès amb el projecte d’ERC fins l’últim moment, “el Gallo” va formar part de la candidatura d’ERC per Martorell a les municipals del passat mes de maig. El seu caràcter tossut, persistent i murri, el van fer mereixedor de ser estimat per molta gent, sempre disposat a ajudar tothom – això sí, que no fossin feixistes- molt amic dels seus amics, procurava sempre que ningú parlés malament de ningú d’ells davant seu. Convidava tothom a casa seva on donava a tastar els seus dolços i el patxaran que ell mateix havia elaborat. Avui per tots els republicans de Martorell que el coneixiem és un dia molt trist, però ell segur que no ens voldria veure així, per tant el millor reconeixement que l’hi podem fer és treballar des de Martorell, per construir tot junts la República Catalana, que era el somni que ell més desitjava. Descansa En Pau, Jordi! Nosaltres t’estimem i no t’oblidarem.

Revivim La Vila

Martorell, 6 d’octubre de 2019   Divendres 4 La Vila, el cor de Martorell, el nucli antic, es va despertar amb una encartellada on es fa de manifest la greu situació que viuen els seus veïns, els seus comerços i el seu entorn en general. Els cartells penjats, tenen una capçalera on es llegeix “Revivim La Vila” i s’han penjat a cada espai on hi havia hagut establiments de restauració, comerços, locals i cases habitades. Tanmateix amb aquests cartells es reivindiquen les necessitats que té La Vila, de centres cívics, de protecció del patrimoni existent, d’habitatge digne i d’una rehabilitació urgent per tot aquest espai que representa el nucli antic del nostre poble.   Des de la Llei de millora de barris, a La Vila no hi hagut cap altre actuació més, i d’això fa 10-12 anys. Durant aquest temps les nul·les inversions i la inacció del govern municipal ha portat al nucli antic de La Vila a l’actual estat d’abandonament demogràfic.   Des d’aquestes línies, ERC Martorell ens afegim a qualsevol proposta que aquest col·lectiu faci per trobar solucions i millorar aquesta situació. Pensem que aquestes propostes han de ser debatudes entre els convilatants i escoltades per l’equip de govern, per tal de dur a terme actuacions efectives.