Martorell

Documents

Esquerra vol que les entitats culturals participin de manera activa en l’organització de festes i activitats locals

El candidat d’Esquerra a Martorell, Adolf Bargués, proposa crear sinèrgies entre centres educatius, associacions de veïns i la cultura local, que creu que cal promoure amb més força

El candidat d’Esquerra a l’alcaldia de Martorell, Adolf Bargués, fa campanya aquesta tarda als barris de Buenos Aires i el Camí Fondo. La candidatura d’ERC té situada des de les 16:30h i fins les 20:30h la carpa-punt d’informació de campanya a la Plaça de les Cultures, prop del Centre Cultural.

Bargués ha parlat avui amb els convilatans i convilatanes, als quals ha demanat el vot, fent especial incidència en la cultura. El candidat d’Esquerra creu que cal “una major implicació de les entitats culturals locals en l’organització i la presa de decisions en les festes i activitats locals”. “Martorell té un teixit associatiu potent” i “cal que siguin les pròpies entitats les que proposin i organitzin les activitats culturals, de les més tradicionals a les més innovadores, durant les festes locals, sempre amb el suport de l’Ajuntament, el paper del qual ha de ser de dinamitzador i facilitador”, ha conclòs.

D’altra banda, Bargués creu que “cal promoure amb més força els artistes i creadors locals, dónant-los suport tant dins com fora de la nostra vila”. “A més, cal ptenciar molt més la relació entre aquests i les escoles, i mirar de crear sinèrgies entre els centres educatius i els espais culturals i museus de Martorell, més enllà de les tradicionals visites en etapes educatives concretes”, ha afirmat.

“Cal acostar al màxim la cultura a la gent”, ha dit Bargués, “i això implica acostar també les activitats culturals als barris, a través de les associacions de veïns i de les entitats locals”. ““La capitalitat de Martorell també ha de ser cultural: tenim escoles de música i d’arts plàstiques de gran qualitat i cal treballar per convertir-les en referents comarcals”, ha reblat.

Bargués ha aprofitat per conversar amb els veïns i veïnes a l’entorn de la Plaça de les Cultures i per escoltar de primera mà les seves propostes i demandes per a la propera legislatura. L’equip d’Esquerra ha repartit el despelgable “Què vol Martorell?”, amb el programa de govern i la composició de l’equip d’Esquerra Republicana.

El lema de campanya d’Esquerra Republicana a Martorell és justament “Escoltem, fem, expliquem”. “Creiem”, ha dit Bargués “en una nova manera de fer política, que cal escoltar les seves propostes i necessitats de les persones, però també explicar allò que es fa de manera clara i transparent”, ha insistit.

Demà dimecres 13 de maig, Bargués i l’equip d’Esquerra a Martorell faran campanya als barris de la Vila (al matí, aprofitant el mercat ambulant setmanal) i al Torrent de Llops, de del punt d’informació de campanya situat a la Plaça Pere Teixiner. cinc de la tarda i les nou del vespre.

LES PERSONES I EL PROGRAMA DE GOVERN

Esquerra a Martorell presenta enguany un equip renovat, que combina l’experiència, el talent i les ganes de treballar pel poble, amb una especial incidència en els joves. Per fer-ho, compta amb noves incorporacions de persones independents que han cregut en el projecte.

El programa d’Esquerra Republicana a Martorell se centra en 3 eixos principals: Martorell, un municipi cohesionat (on es recullen les propostes de benestar social, ensenyament, comunicació i participació, cultura, esports, joventut i seguretat ciutadana); Martorell, un municipi emprenedor (propostes de promoció econòmica –ocupació i emprenedoria, comerç i turisme); i Martorell, un municipi sostenible (amb propostes d’urbanisme i sostenibilitat, mobilitat, serveis municipals, hisenda i coordinació i recursos humans de l’Ajuntament).