Martorelles

Totes les notícies

Assemblea ERC Martorelles

Renovació de l'Executiva Local d'ERC Martorelles

ERC Martorelles va celebrar el passat 4 de desembre una assemblea en la que va renovar l’Executiva local per al període 2019-2023. La candidatura va presentar els objectius de cara al mandat 2019-2023 i tot seguit es va dur a terme la votació dels militants que van escollir la nova executiva que estarà formada per:   President: Roger Parera Secretaria Organització: Mireia Astivill Secretaria de Finances: Gerard del Caño Adjunt a la Presidència: Xavier Franquesa Secretaria d’Acció Política: Marc Candela Secretaria Comunicació: Maria Pugés Secretaria d’Imatge: Gerard Magrinyà Secretaria de Política Municipal: Joan Marc Flores Secretaria d’Igualtat: Montse Solé Portaveu grup municipal: Anna Nogueres Secretaria d’Estratègia Política: Marc Pedragosa Vocalia: Pere Truyols Pel que fa als objectius, destaca la voluntat de seguir creixent en nombre de militants, prioritzant el fet d'arribar a ser una executiva paritària. També és objectiu principal preparar el relleu de cara al següent mandat de l'executiva. Així mateix, després de la renovació de l'executiva, es va realitzar un debat participatiu i constructiu de l'actualitat política de Martorelles, d'on va destacar la taxa de residus i els pressupostos per l'any 2020.

Contenidors Martorelles

ERC Martorelles presenta nova proposta de la taxa de residus

Esquerra Republicana de Catalunya a Martorelles ha presentat una nova proposta de la taxa de residus, via al·legació, respecte la proposta original votada en ple el passat 7 de novembre del 2019.   Després del debat que hi va haver amb els veïns i veïnes de Martorelles els dies posteriors del ple d’ordenances, en el qual s’aprovava l’actualització de la taxa fins als 221 €, tant el Govern de Martorelles com la Secció Local d’ERC Martorelles van fer un debat per a valorar altres possibilitats. Es van escoltar molts veïns i veïnes que opinaven que calia apujar la taxa fins al 100%, però que la pujada havia de ser gradual, mentre es buscaven altres opcions per a mirar de reduir el cost. Així mateix, part de l’oposició també havia fet propostes en el mateix sentit.   Per això, la nova proposta és la següent: * Acceptar les explicacions donades pel Govern en les quals explicava que cal recaptar el 100% de la taxa, tal i com recomana la “Directiu Marc sobre Residus de la Unió Europea i la Llei 22/2011 de 28 de Juliol de residus i sòls contaminats”; i que des de fa uns anys ha estat infrafinançada provocant, de facto, que l’Ajuntament hi destini recursos que hauria de destinar a altres necessitats de la ciutadania de Martorelles. * Que la pujada sigui progressiva en els pròxims tres anys fins a arribar a la cobertura del 100%, amb la progressió següent: 80% 2020, 90% 2021 i 100% 2022. Per la qual cosa, aquest primer any, la pujada seria fins als 168,70 €, en comptes dels 221 €, recordant que la taxa actual està en 134 €. * Seguir treballant activament, igual que ja havia explicat en l’anterior proposta el Govern, per cercar fórmules per ajustar el cost de la gestió de residus i, si cal, s’explorin alternatives a la gestió pública, sempre sense sacrificar el model actual de Martorelles, que és d’èxit i ecològicament molt responsable segons els indicadors actuals. Aquesta nova proposta és el fruit de la rectificació realitzada en el debat en el Govern i en la Secció Local d’ERC Martorelles, després d’haver escoltat a molts veïns i veïnes de Martorelles, que igual que el Govern, creuen que cal actualitzar la taxa per cobrir el 100%, però com comentàvem abans, cal fer-ho d’una forma progressiva.

Ple Ajuntament Martorelles

Ple de constitució Ajuntament de Martorelles 2019

Aquest passat dissabte 15 de juny va tenir lloc, al Celler de Carrencà, el ple de constitució de l'Ajuntament de Martorelles, on els regidors d'ERC varen prendre posessió del càrrec, i va ser escollit i nomenat Marc Candela, alcalde de Martorelles. Els regidors i alcalde d'ERC son: ​Marc Candela (Alcalde) Anna Nogueres  Joan Marc Flores Mònica Garcia Roger Parera Mireia Astivill Gerard del Caño A continuació, el parlament realitzat per Marc Candela, un cop escollit alcalde: Benvolgudes regidores i regidors i, sobretot, veïnes i veïns de Martorelles.   Quin goig fa veure el Celler de Carrencà tan ple. Vull agrair a la gent que avui ha vingut, ens agradaria que més sovint als plens ens trobéssim més acompanyats.   Vull agrair també a tots els exalcaldes del nostre municipi que avui han vingut, i al recent alcalde de Santa Maria de Martorelles, Luisma Pintor, que també ha vingut avui, com jo he anat a la seva presa de possessió. Esperem que això signifiqui una millora en les relacions i el treball comú entre les dues Martorelles.   En primer lloc, m’agradaria, personalment i en nom d’ERC de Martorelles, donar les gràcies a l’Assumpta Pastor, l’Octavi Mill i el Juan Francisco Garcia Caba per la feina que conjuntament hem fet a l’Ajuntament i per Martorelles els darrers quatre anys. Més enllà dels resultat electorals, ens vam proposar renovar Martorelles i la seva manera de fer política i creiem que, en bona part, ho hem aconseguit.   Vull agrair també als i les regidores que avui m’han votat per tornar a ser l’alcalde del meu poble. Com he dit des del primer dia, per a mi és tot un honor, orgull i responsabilitat ser el batlle del poble que m’ha vist néixer, créixer, fer-me una persona adulta, i que ara ho veu amb la meva filla. És per això que els hi ho volia agrair.   Els resultats del passat 26 de maig ens van donar a Esquerra Republicana de Catalunya un molt bon resultat, una àmplia majoria absoluta que ha facilitat la meva reelecció.

Presentació del cartipàs municipal pel mandat 2019-2023

Esquerra Republicana de Catalunya a Martorelles va presentar, el passat dimecres 12 de juny, la composició de les regidories de govern pel mandat 2019-2023. La presentació l’ha va realitzar el candidat i alcalde en funcions, Marc Candela, acompanyat pels 6 regidors d’ERC Martorelles. La composició és la següent:   Marc Candela (Alcalde) Administració Central Espais públics Educació i Infància Estalvi energètic Joan Marc Flores (1r tinent d’alcaldia) Economia Medi Ambient Industria i treball Anna Nogueres (2a tinent d’alcaldia) Participació Gent Gran Salut Turisme Roger Parera (3r tinent d’alcaldia) Convivència i seguretat Comerç Comunicació, Tecnologies i Innovació Mònica Garcia Cultura Afers Socials Mireia Astivill Joventut Igualtat Cooperació Gerard del Caño Urbanisme i mobilitat Esports     Així mateix, es va informar de les reunions mantingudes amb la resta de forces polítiques amb representació municipal: PSC-MAPM, UxM i MartorellesEnComú, en les quals, des d’ERC Martorelles, es va oferir poder treballar la co-governabilitat que ja vàrem anunciar els dies posteriors de les eleccions. Es va oferir als diferents partits la possibilitat de participar en diferents òrgans de governabilitat, tant municipals com supramunicipals, seguint amb la mateixa tònica de treball d’aquests darrers 4 anys, en què l’oposició ha col·laborat en molts àmbits.   Durant els següents dies, s’acabarà de tancar l’acord amb les diferents forces polítiques, que ja han mostrat la seva disposició a arribar a aquests acords.

Celebrem l’acte central de campanya amb el diputat Ruben Wagensberg

Esquerra Republicana a Martorelles va celebrar dissabte 18 de maig a la tarda al Celler de Carrencà l’acte central de la campanya per a les eleccions municipals del 26 de maig. L’actual alcalde i candidat Marc Candela va presentar una per una les persones de la llista electoral, formada per 11 persones i 8 suplents, molts d’ells independents, i les principals 10 propostes del programa, anunciades ja en un acte públic celebrat el passat 8 de maig. A banda d’aquestes, Candela també va destacar l’elaboració del nou POUM, una aposta per consolidar el model de creixement urbanístic de Martorelles per als propers anys de manera sostenible i amb impacte positiu sobre el teixit comercial. «Nosaltres, a diferència d’altres partits que només tenen voluntats, diem amb propostes concretes allò que volem fer. Tenim molt clar el model de poble que volem: que sigui actiu, dinàmic, modern, per a les persones...en definitiva, volem un poble viu». I va afegir abans de cloure l’acte «només prometem que ens hi deixarem la pell amb humilitat i treball com hem fet fins ara». L’acte, que va aplegar 150 persones, va comptar també amb la presència del diputat del Parlament de Catalunya i activista social Ruben Wagensberg. El diputat va recordar la importància que tenen les eleccions municipals i europees d’aquest 26 de maig «per fer front a la ultradreta, disfressada avui de partits demòcrates que amaguen discursos xenòfobs», i va destacar la cohesió social com a principal eina per garantir la seguretat ciutadana i la convivència dels municipis. Un dels moments més emotius de l’acte va ser quan Joan Marc Flores, actual regidor i número 3 de la candidatura, va llegir una carta d’Oriol Junqueras, president d’Esquerra Republicana, adreçada a Marc Candela i el seu equip. Junqueras va voler reconèixer-los «la bona feina» al capdavant del consistori i va expressar-los «tot el suport i calidesa». Així mateix, emplaçava a la gent d’Esquerra Republicana a seguir sumant gent: «Esquerra Republicana de Catalunya, ara com en el passat, està pagant el preu més alt pel seu compromís amb la justícia, la llibertat i l’1 d’Octubre.

Presentem el programa electoral 'Martorelles, un poble viu'

Esquerra Republicana a Martorelles va presentar dimecres al vespre al jardí de Carrencà el programa electoral amb que concorrerà a les municipals del proper 26 de maig. Sota el títol Martorelles, un poble viu –el lema d’aquesta campanya–, el document presenta 73 propostes aglutinades en quatre grans àmbits: Un poble modern (amb 27 projectes relatius a urbanisme, via pública, medi ambient i mobilitat), Un poble actiu (amb set propostes referents a treball i promoció econòmica i comerç), Un poble dinàmic (amb 22 punts dels àmbits de participació, transparència i comunicació, governació, cultura i esports), i Un poble per a les persones (que inclou 17 propostes de les àrees de serveis socials, infància i educació, salut i joventut i igualtat). Les 10 propostes principals A banda dels 73 punts, el programa posa èmfasi en les 10 grans propostes que abanderen el projecte que ERC Martorelles presenta per als propers quatre anys. Aquestes són: -Proposta 1: incentivar l’ús de l’espai de formació per adults a les antigues Escoles Montserrat per convertir-lo en un espai referent. -Proposta 2: crear un servei extraescolar municipal coordinat conjuntament amb l’Ajuntament i les entitats. -Proposta 3: crear una cuina central per abastir els centres educatius i socials amb menjar de qualitat i de proximitat. -Proposta 4: la construcció d’habitatge social per facilitar l’accés a la vivenda als col·lectius amb més problemes, com ara els joves. -Proposta 5: millorar el servei de bus urbà i la seva connectivitat amb els municipis, l’Hospital de Mollet i els serveis de l’entorn del Baix Vallès. -Proposta 6: la construcció d’una passera entre el carrer Comerç i el parc de Can Sunyer. -Proposta 7: la reforma integral dels carrers de Can Sunyer, Aurora, Núria, Mercè Rodoreda, Sant Joaquim, Piquet i Sol. -Proposta 8: millorar la recollida porta a porta amb totes les fraccions. -Proposta 9: la construcció d’un nou Pavelló Esportiu que acompleixi les normatives de les principals federacions esportives.

Entrevista a Marc Candela, candidat a l'Alcaldia d'ERC Martorelles

Entrevistem a Marc Candela, actual alcalde de Martorelles i candidat a les eleccions municipals del 26 de maig. Cadascuna de les persones que conformen la llista d'ERC Martorelles ha fet una pregunta al cap de llista per conèixer millor la seva visió de futur i el seu balanç com a alcalde. PERFIL: En Marc té 34 anys i és arquitecte tècnic de professió. Pare de la Guida. Graduat en Arquitectura tècnica i estudiant un màster de Ciutat i Urbanisme. És alcalde des de la primavera del 2015, i va ser regidor de Cultura i Joventut en el mandat anterior. ANNA CORTINAS: Faries alguna cosa diferent de com ho has fet sent alcalde aquest últim mandat? No. Em vaig proposar poder marxar amb la consciència tranquil·la quan em toqués i, de moment, humilment, crec que ho estem aconseguint. XAVI FRANQUESA: Quina ha estat la decisió més difícil que has hagut de prendre com a Alcalde? Els dies al voltant del referèndum de l’1 d’octubre del 2017 van ser molt complicats. Tots els alcaldes vam tenir molta pressió. Jo, en tot moment, pensava en la pau social, a representar tota la ciutadania de Martorelles i, alhora, no fallar els meus posicionaments ideològics. ÀNGELS CARRIZOSA: Quina és la situació més compromesa viscuda durant els 4 anys de mandat? Per a mi, és cada cop que com a ajuntament atenem una família amb infants que té problemes econòmics per falta de feina, pèrdua de l’habitatge... Però si n’he de dir una en concret, al primer any de mandat teníem el nou cementiri gairebé acabat i no podíem enterrar ningú ni al nou ni a l’antic per problemes de finançament de la Generalitat a l’obra. A les famílies que ho van patir, com és obvi, els va causar un gran malestar. SERGI GALÍ: Quin projecte creus que serà el més important del següent mandat? M’és difícil triar-ne un en concret. Totes les accions són importants independentment de la seva magnitud física o econòmica, però destacaria la millora dels carrers Aurora, Mercè Rodoreda, Sol, Núria, Sant Joaquim i Can Sunyer, la construcció del nou Pavelló, i la reforma de la Masia de Carrencà.

Ja podeu llegir el número 30 de la revista La Murtra

Ja hem començat a distribuir el número 30 de la nostra revista local La Murtra a les llars de Martorelles. En aquesta edició hi trobareu les accions més destacades del govern encapçalat per ERC Martorelles durant aquests darrers quatre anys, ara que estem a les portes d'unes noves eleccions municipals. Fem repàs dels principals projectes desenvolupats en matèria de serveis socials, treball i indústria, seguretat ciutadana, educació, via pública, transparència, comunicació, i participació, així com la millora del barri de Can Sunyer i la creació del Centre Polivalent La Vinya. També podreu llegir l'entrevista a Marc Candela, actual alcalde i candidat d'ERC, que li han fet les persones que conformen la llista amb la qual ens presentarem al maig. Podeu descarregar-vos la versió en pdf aquí.

Una llista transversal i paritària per fer de Martorelles «un poble viu»

Esquerra Republicana a Martorelles va presentar dissabte al vespre al Celler de Carrencà la llista i el programa electoral amb què es presentarà a les eleccions municipals del 26 de maig. El sopar, en què hi van assistir unes 100 persones, va comptar amb les intervencions del secretari de Política Municipal d’Esquerra Republicana i diputat al Parlament Marc Sanglas, i de l’actual alcalde Martorelles i candidat a l’Alcaldia Marc Candela. La número 2 de la llista, Anna Nogueres, va ser l’encarregada de presentar les persones que integren la candidatura, mentre que els números 5 i 6, Roger Parera i Mireia Astivill, van ser els responsables de conduir l’acte. La candidatura: ERC Martorelles presenta una candidatura formada per 19 persones que, per primera vegada, és una llista cremallera, –home-dona-home-dona o viceversa, successivament–, tal i com marca el pla d’igualtat del partit. A banda de ser paritària, també és una llista «transversal i representativa de la societat civil de Martorelles», tal i com indicava dissabte Candela, ja que està integrada per gent de totes les edats i persones que participen de la vida associativa del municipi. Segons el secretari de Política Municipal, Marc Sanglas, amb aquesta llista «ERC Martorelles torna a estar preparada per seguir governant, repetint resultats a l’alça». Les persones que integren la llista són: 1. Marc Candela 2. Anna Nogueres 3. Joan Marc Flores 4. Mònia Garcia 5. Roger Parera 6. Mireia Astivill 7. Gerard del Caño 8. Remei Verjuan 9. Xavier Franquesa 10. Àngels Carrizosa 11. Pere Truyols Suplents: 1. Maria Pugés 2. Mohamed Benkhali 3. Emma Suñé 4. Sergi Galí 5. Anna Cortinas 6. Francesc Safont 7. Montse Riera 8. Gerard Magrinyà El programa electoral: Pel que fa al programa, es tracta d’una proposta que vol ser la continuació del projecte municipal iniciat fa 8 anys. Després de les campanyes Aire fresc i Renovem Martorelles, ara el lema és Un poble viu. Al seu discurs, l’alcalde i candidat resumia així els principis del programa: «un poble viu és un sol poble, és un municipi cohesionat socialment i urbanísticament.