Mataró

Contra les violències masclistes, propostes feministes

Avui 25 de novembre, un any més, des de la secció local d'ERC Mataró, commemorem el Dia Internacional contra la violència masclista.

Remarquem la nostra fermesa en la denúncia permanent de qualsevol classe de violència masclista, entenent no només aquella que és física sinó també la violència sexual, la violència econòmica, la violència simbòlica i totes aquelles situacions de discriminació patides per les dones pel simple fet de ser-ho.

Aquest any s'han produït ja 32 feminicidis als Països Catalans, i és només la punta de l'iceberg d'una problemàtica estructural de la nostra societat. No volem més veus silenciades, ni continuar en aquesta estructura patriarcal. Transformem-ho en empoderament, en igualtat i sororitat; des de la ciutadania fins a les institucions públiques, per garantir els drets de les dones i la denúncia de les violències masclistes.

I és per això que volem un estat amb una base feminista, una República Catalana que prioritzi acabar amb les violències envers les dones, no només els casos més visibles, com els assassinats i les violacions, sinó també les violències quotidianes que passen més desapercebudes i que són més difícils d'atacar però que legitimen i reforcen un sistema discriminatori.
Una República Catalana amb polítiques públiques encaminades a la prevenció centrada en l'educació afectivo-sexual que generi noves maneres de relacionar-se.

​Volem una societat de dones i homes lliures on la violència contra les dones en cap cas estigui legitimada sinó que es condemni i es rebutgi. Perquè les dones volem ser lliures, no valentes.

Per això, des d'ERC i també des de Mataró, ho tenim clar: Contra les violències masclistes, propostes feministes!