Mataró

Covid-19: Aprendre a conviure-hi o justificar la inacció?

Una de les coses que ja des del mandat passat el Grup Municipal d’Esquerra-Moviment d’Esquerres Mataró hem recriminat al govern municipal és la seva tendència a mantenir un perfil baix, a treure’s la responsabilitat de sobre sempre que pot i a evitar prendre decisions. Així, ha anat passant el temps sense que el Govern Municipal surti de la comoditat dels titulars de premsa i d’una acció de govern discreta, limitada a la gestió, sovint deficient, de l’espai públic.

Després d’aquests mesos de trasbals hem vist com la pandèmia ha escampat el dolor a molts famílies i ha generat una crisi social i econòmica d’una enorme magnitud que caldrà revertir en els propers anys.
L’acció del Govern ha de centrar-se en això i partir de la base que caldrà conviure durant un temps indeterminat amb aquesta nova situació.

No és admissible que el Govern Municipal utilitzi la Covid-19 com un argument que serveixi per restringir, per congelar, per sumir en la més absoluta paràlisi tota l’activitat municipal i ciutadana, que complint totes les mesures de seguretat, cal que es vagi normalitzant. A la pràctica: ni fer ni deixar fer.

Trobaríem molts exemples: des de l’aturada de l’activitat cultural municipal i la limitació d’actes públics a la ciutat, fins a les restriccions als parcs infantils o les limitacions dels horaris de terrasses i alguns establiments comercials…

En aquest sentit, el govern municipal ha de ser qui impulsi i doni exemple a la ciutadania i a les entitats per anar recuperant l’activitat habitual i demostrar així que conviure amb la Covid-19 és possible. Cal doncs ser proactiu per revitalitzar la ciutat, evidentment seguint sempre les mesures sanitàries que marca la Generalitat de Catalunya.

Entenem la necessitat, a vegades, de fer restriccions per problemàtiques municipals concretes, però això no pot servir com a argument per fer una prohibició preventiva generalitzada a tota la ciutat.

Des del Grup Municipal d’Esquerra-Moviment d’Esquerres Mataró demanem al Govern Municipal que governi, que no continuï utilitzant la por per sumir la ciutat en la paràlisi i que des del respecte i el seguiment exhaustiu de totes les normes sanitàries, contribueixi a recuperar una nova quotidianitat.

En definitiva, l’objectiu és clar: aprendre a conviure amb la Covid-19 recuperant la personalitat que dona vida a Mataró.