Mataró

Esquerra, Reagrupament i Junts Decidim presenten la candidatura a les eleccions municipals

Ahir dia 13, vigília del 80è aniversari de la proclamació de la República Catalana, Esquerra Republicana de Catalunya, Reagrupament Independentista i Junts Decidim van presentar la llista electoral que concorrerà a les properes eleccions del mes de maig a Mataró, en el transcurs del sopar commemoratiu dels fets del 14 d’abril del 1931.

La candidatura encapçalada per Francesc Teixidó, compta en el número dos amb el republicà i actual Regidor de Cultura Sergi Penedès, el número 3 i el número 4 els ocupen Miquel Sola i Montse Pujadas (ambdós, membres de Reagrupament) i en el número 5 hi haurà la republicana Teresa Navarro.

La resta de la llista l’acaben conformant: Anna Salicrú, Ignasi Bernabeu, Joan Roig, Karme Riera, Albert Ponsa, Xavier Carbonell, Eva Rumí, Alicia Macià, Robert Palop, Oriol Solà, Pol Ramentol, Jordi Galdón, Cosme Varela, Lourdes Xuriach, Àgata Belmonte, Albert Macià, Carles Guanyabens, Sandra Sánchez, Pere Soler, Montse Graupera, Xavier Castellví i la històrica militant Guillermina Peiró. La llista es clou (en els llocs de deferència) amb Ramon Prujà, Josep Pros, Roser Peradejordi, Esther Cot i Josep Mª Fàbregas.

L’acte-sopar en motiu del 80è aniversari de la proclamació de la República Catalana es va iniciar amb la intervenció de l’historiador mataroní Jaume Vellvehí que va fer una ressenya històrica del fet de la proclamació de la República Catalana per part de Francesc Macià i també de la proclamació a Mataró, a on el nou alcalde era Josep Abril, tot recalcant la importància que van tenir aquests fets en el context sociopolític d'aquells anys.

Tot seguit va ser el torn del cap de llista de la coalició formada per Esquerra, Reagrupament i Junts decidim, Francesc Teixidó, que va centrar la seva intervenció en plantejar l’ideari que ha de portar la coalició als millors resultats independentistes en unes eleccions municipals mataronines.