Mataró

Presentem una moció, conjuntament amb CiU i la CUP, perquè l'Ajuntament de Mataró col·labori amb el Referèndum

Demà tindrà lloc el Ple Municipal de Setembre, l'últim abans del Referèndum. Presentem una Proposta de Resolució, conjuntament amb CiU i la CUP, perquè l'Ajuntament col·labori amb la Generalitat i la Sindicatura Electoral per garantir un correcte desenvolupament del Referèndum.

Els grups proposants, CiU, ERC-Mov.Esquerres i la CUP fonamentem la nostra proposta en els drets essencials i inalienables de tota societat democràtica, que a més, són recolzats per una gran majoria de ciutadans que desitja votar en referèndum sobre el seu futur polític.

El Parlament de Catalunya, institució democràtica on es manifesta la voluntat popular del nostre país, promou el Referèndum com l’eina que permetrà la lliure expressió dels diversos posicionaments que els ciutadans i ciutadanes de Catalunya han expressat respecte a la
relació política de Catalunya amb l’Estat espanyol.

La lleialtat institucional i la col·laboració de l’Ajuntament de Mataró amb el Parlament de Catalunya és imprescindible perquè tothom hi pugui participar, exercint amb llibertat el seu vot.

Per tot això, els Grups Municipals de CiU, ERC-MES i la CUP proposem al Ple Municipal que l’Ajuntament de Mataró col·labori amb la Generalitat i la Sindicatura Electoral, realitzant totes les accions necessàries per a assegurar l’organització del Referèndum de l’1 d’octubre amb normalitat democràtica, de manera que tots els mataronins puguin exercir lliurement el seu dret a vot.

En cas de ser aprovada, només es podrà impedir si l'alcalde decideix no seguir el mandat del Ple. En cas que sigui així, igualment podrem anar a votar a locals de la Generalitat amb tota normalitat.