Mataró

CONDEMNEM L’AGRESSIÓ FEIXISTA OCORREGUDA DISSABTE A MATARÓ

Aquest darrer dissabte es va convocar una manifestació unionista a Mataró, sota el lema “Mataró es queda a Espanya”.

Al final de la marxa d’aquesta manifestació, una quinzena de persones d’ultradreta van agredir a un jove mataroní per portar una samarreta antifeixista. Aquest va ser agredit i va haver de ser hospitalitzat. Cap de les persones presents va intentar aturar l’agressió, ans al contrari, van continuar increpant-lo.

Condemnem rotundament l’augment dels feixismes i les seves agressions incontrolades als nostres carrers. No s’han de tornar a repetir aquests fets als nostres barris mai més.

Diumenge la ciutadania de Mataró va respondre amb una gran concentració, organitzada pel CDR local, en rebuig a l’agressió feixista. Aquesta va tenir lloc a la Plaça de Cuba i posteriorment es va tallar el trànsit a la NII.

Des de les institucions no ens podem mantenir al marge, i per això Esquerra Republicana hem registrat avui mateix un prec perquè l’Ajuntament es personi com a acusació popular contra els ultres que van cometre l'agressió feixista.

En aquesta línia el Vicepresident de la Generalitat i President d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha escrit un article des de la presó en el qual menciona el cas de Mataró i la impunitat dels agressors:

“Aquestes agressions físiques gaudeixen d’absoluta impunitat, la violència en nom del "¡Viva España!" no és violència sembla ser. Si t’apallissa un grup d’extrema dreta en nom de la defensa de la unitat d’Espanya no passa res. Res de res. Bé, potser a algun encara el condecoraran o fins i tot el convidaran a copes, vist com va tot.”

I això avui està passant. I està passant perquè gaudeix de cobertura, complicitat i total impunitat. Quina democràcia hi ha quan et poden pegar pel carrer si no crides "¡Viva España!"? Quina democràcia hi ha quan turbes d’extrema dreta campen pels carres del nostre país atonyinant tota la gent que no brama en defensa de la sagrada unitat d’Espanya?

Esquerra Republicana de Mataró volem mostrar tot el nostre suport, solidaritat i escalf a les víctimes, familiars i amics. En especial a en Ferran i l’Àgata.