Mataró

Ens retiren sense notificació prèvia una pancarta que demana la llibertat dels Presos Polítics a l'Ajuntament

El Ple de Mataró va aprovar una Proposta de Resolució, presentada per ERC-MES, perquè l'Ajuntament demani activament la llibertat de les preses i presos polítics. Un dels acords que es va prendre va ser penjar una pancarta a la façana de la Casa Gran demanant la llibertat dels presos.

El darrer dijous 23 vam notificar per instància a Alcaldia, que els Grups Municipals de CiU i ERC-MES donaríem compliment a l'acord del Ple. Aquesta iniciativa és conseqüència de la inoperativat i nul·la voluntat del Govern Municipal per donar compliment a moltes de les propostes del Ple Municipal.

Dissabte 25 a la tarda finalment, vam instal·lar la pancarta amb la voluntat de mantenir-la fins que els presos polítics fossin alliberats de les presons.

La nostra sorpresa ha estat majúscula quan sense cap notificació oficial prèvia i sense cap informe jurídic se'ns ha retirat la pancarta dels nostres finestrals. Considerem que és una falta greu de respecte a l'acord plenari al qual va arribar el consistori mataroní.

Aquesta acció l'ha hagut de realitzar l'empresa Boquet, subcontractada per l'Ajuntament, mitjançant una grua elevadora.

Esquerra Republicana demanarà explicacions i les responsabilitats polítiques pertinents per haver dut a terme aquest procediment irregularment. Així com iniciem els tràmits per recuperar la pancarta requisada per la Policia Local.