Mataró

ERC-MES tornem a proposar uns impostos municipals més equitatius i la congelació de l’IBI

A finals de l’any passat el Ple Municipal va aprovar les Ordenances Fiscals (taxes, impostos i preus públics de l’Ajuntament) per aquest 2018.

ERC-MES vam abstenir-nos en la seva aprovació, ja que en cas que no fossin aprovats s’aplicava un augment superior del que estava previst per aquest any.

Malgrat el nostre posicionament, som crítics amb la proposta del govern municipal perquè considerem que hi ha diversos aspectes a millorar i propostes que s’han desenvolupar amb més profunditat:
  • Proposem un augment de la progressivitat fiscal, és a dir, aplicar mesures que adaptin els ingressos dels contribuents a la seva contribució.

Entrant en detall, ERC-MES proposem afegir més trams a la taxa de la brossa, ja sigui per valor cadastral o persones censades a  l’habitatge. Així com dividir el primer tram de la taxa de guals, el qual inclou tots els garatges amb capacitat d’1 a 5 places, ens resulta poc equitatiu pagar el mateix per un vehicle que per cinc.

• Demanem una millora de la difusió de les ajudes que es poden percebre. L’objectiu és que cap persona beneficiaria d’aquestes, no opti a cap ajuda per falta d’informació.

• Considerem que es poden oferir més facilitats en els pagaments dels impostos, com per exemple, oferir una “tarifa plana” anual amb tots els impostos i taxes agregats.

• ERC-MES ens mantenim ferms en la nostra proposta de no augmentar l’Impost de Béns Immobles (IBI). Aquest és un dels impostos que més ha augmentat en els últims anys, al mateix nivell que la factura elèctrica. Afegint que Mataró, és una de les ciutats de Catalunya amb més de 75.000 habitants amb un IBI més elevat.