Mataró

L’ajuntament acaba executant la nostra proposta per la retirada de plaques franquistes

Considerem que la insistència d’ERC-MES en aquest mandat ha desencadenat l’actuació de l’Ajuntament pel que fa a la definitiva retirada de les plaques franquistes que resten a la nostra ciutat.

Al novembre del 2016 vam realitzar una roda de premsa a la Ronda Prim, on vam retirar una placa del “Instituto Nacional de la Vivienda” franquista i presentàvem un prec que presentaríem al proper Ple Municipal.

Ignasi Bernabeu, regidor d’ERC-MES, va exposar al Ple un estudi que vam elaborar amb el detall de tota la simbologia franquista que resta a la ciutat, en total, 39 plaques d’habitatges amb el jou i les fletxes i un relleu de l’àguila de Sant Joan. Seguidament, va realitzar el prec al govern municipal perquè fos retirada.

Finalment l’Ajuntament, al Gener del 2018, ha iniciat els tràmits per la seva retirada. Malgrat el retard en l’execució, ERC-MES reivindiquem el nostre paper exigint la retirada de la simbologia que encara perdurava des de la dictadura franquista.
Us adjuntem un recull de notícies i vídeos de les accions que vam portar a terme :