Mataró

ERC-MES votarem en contra dels Pressupostos del 2018 per manca de confiança amb el govern del PSC

En Roda de Premsa, el grup municipal d’ERC-MES hem exposat el nostre posicionament vers la proposta de Pressupostos Municipals del govern. Votarem no per diversos motius:

• Encara no disposem del Programa d’Actuacions Municipals (PAM). Dins el PAM es recull un llistat de totes les accions que realitzarà l’Ajuntament, actualment només disposem de xifres generals i algunes actuacions principals. Se’ns va assegurar que disposaríem del PAM i la proposta d’Ordenances Fiscals (impostos i taxes) amb prou antelació per negociar-les.

• Desconfiem del govern municipal. L’any 2016 vam presentar prop d’un centenar d’al·legacions, ens vam abstenir perquè la majoria van ser aprovades pel govern. El darrer any, repetint l’acceptació de moltes esmenes vam tornar a abstenir-nos, malgrat vam advertir que ens trobàvem al límit perquè no s’executaven les nostres propostes. Aquest any no els hi fem confiança.

• El govern, malgrat estar en minoria, no negocia ni informa a l’oposició. Malgrat només ser sis regidors, actuen com si tingués una àmplia majoria. Tenen una actitud esquiva amb els grans temes de ciutat i els principals problemes. Exemples d’això són el trasllat de la Biblioteca de la Fundació Iluro, l’actuació al Triangle dels Molins, la promoció del comerç del centre i dels barris, la suposada ampliació del Mataró Parc i l’arribada del Corte Inglés...

• Reiterem amb les al·legacions que hem anat fent al 2016 i 2017. Malgrat anunciar la nostra oposició als comptes municipals, proposem 57 actuacions que considerem imprescindibles pel bon funcionament de la ciutat. Invertir més en serveis socials, reservar un espai al cementiri per altres ritus religiosos, augmentar la despesa en pisos de tempteig i recapte per a ús social, fer un Pla d’Usos de la Plaça Gran són algunes propostes. Us adjuntem el llistat de totes les al·legacions.