Mataró

Proposem millorar la promoció de la música en viu a Mataró

Dijous a les 19:00 hores es celebra el Ple de juny. Recordem que el podeu seguir per streaming a www.mataro.cat, assistint com a públic o pel twitter amb el #PleMataró i a @ERCMataro

Considerem que la música al carrer i la música en viu, constitueixen, amb la deguda organització i amb el civisme necessari un element més de promoció i dinamització de Mataró.

En aquest sentit, proposem al Ple Municipal sumar tots els efectius i les diverses disciplines per fomentar el creixement de la cultura en viu.

Per aquests motius presentem l'adopció dels següents acords:

- L’Ajuntament de Mataró crearà una taula de treball amb participació dels agents i institucions de la ciutat tant en el tram formatiu, com de suport a la creació i l’exhibició.

- Presentar un programa conjunt de la música a Mataró que inclogui les activitats programades pels sectors públic i privat, coordinar una agenda setmanal/mensual i fer-ne difusió massiva pels mitjans utilitzats pel públic objectiu.

- Estudiar una denominació de marca paraigües integradora que identifiqui amb facilitat la ciutat i la música en directe

- Homologar una xarxa de locals on es duguin a terme els diferents actes culturals de la ciutat, clarament identificats i amb un distintiu  corporatiu de ciutat i garantint la convivència cívica i la tranquil·litat dels veïns.

- Potenciar totes aquelles fórmules de representació musical que incrementin el nombre i els espais per a concerts i siguin sostenibles i harmonitzades amb les necessitats del conjunt de la població.

- Establir procediments de comunicació àgils i permanents per vehicular les demandes de permís per la realització de concerts a locals no específicament musicals d’acord amb l'organització professional que correspongui. Així mateix, establir paràmetres tècnics raonables pel que fa als actes que es poden portar a terme als diferents locals d’acord amb les seves característiques.

- Incloure l’adequació d’una sala condicionada per a la representació de música en directe en el desenvolupament de futurs projectes d’equipaments culturals de la ciutat, per facilitar l’organització de concerts de les entitats i obrir nous escenaris fruit del dinamisme social i cultural.