Mataró

L’Alcalde continua amb el seu electoralisme

Ahir varem saber d’una carta que l’Alcalde de Mataró, David Bote, va dirigir el passat 28 de maig al President de la Generalitat de Catalunya, MH Quim Torra.

En aquesta missiva l’alcalde demana al President Torra, que tan aviat com sigui possible, concertin una trobada per tal d’abordar tota una sèrie de temes d’interès per Mataró.

Naturalment, es tracta d’una iniciativa que aplaudim. És obligació de l’Alcalde demanar al President de mantenir les reunions de treball que convinguin pel bé de la ciutat i del país.

DAVID BOTE:

Com hem d’interpretar que a la carta hi digui “en representació dels ciutadans i ciutadanes de Mataró que han vist que a causa de la inestabilitat política han quedat desatesos diversos projectes i serveis estratègics a la nostra ciutat”?  Per quin motiu han quedat en suspens els compromisos de Governs anteriors de la Generalitat ?

Naturalment, la carta omet qualsevol referència a les causes d’aquesta inestabilitat. Tampoc fa cap referència a la implantació del 155, amb els vots decisius del PSC-PSOE, PP i C’s i a la seva influència decisiva en l’acompliment dels “anuncis i compromisos d’anteriors Governs de la Generalitat”.

Cal afegir, segons s’ha sabut recentment, que amb el canvi de govern espanyol continuarà sine die l’intervenció econòmica de la Generalitat de Catalunya.

DAVID BOTE

Compartim la necessitat de posar en marxa noves actuacions després del final de la Llei de Barris per millorar al màxim la qualitat de vida a barris amb majors desequilibris socioeconòmics. Hi estem plenament d’acord i ho subscrivim.

Malgrat això, l’ineficiència del govern municipal a l’hora de desenvolupar el projecte va fer que es perdessin 230.000 € de les ajudes que la Generalitat, a través de la Llei de Barris, va atorgar a Mataró per a la urbanització de la Plaça Joan XXIII i la Ronda Cervantes. El mateix Vicepresident Oriol Junqueras va assistir personalment a la presentació d’aquest projecte.