Mataró

El Ple aprova la moció per reservar un 30% de la nova construcció a Habitatges de Protecció Oficial

Els Grups Municipals d'ICV-EUiA i ERC-MES hem presentat conjuntament una Proposta de Resolució amb l’objectiu de fer créixer el parc públic d’habitatge a Mataró. Aquesta ha sigut aprovada amb els vots a favor del PSC, CiU, CUP, Volem, l'abstenció de C's i els vots en contra de PP i PxC.

Amb aquesta moció pretenem que l’Ajuntament de Mataró tramiti les modificacions legals necessàries per tal que es destini un 30% dels habitatges d’obra nova i de grans rehabilitacions (superiors a un sostre urbanístic a determinar), de venda o de lloguer, a habitatge de protecció oficial situat en el mateix edifici.

La PdR que hem presentat, en línia amb la iniciativa que ha presentat l'ajuntament de Barcelona, ja ha estat assajada a grans ciutats com per exemple Paris, Nova York o Lyon, i ha donat en aquestes ciutats resultats tan positius, que els successius governs, de colors diferents, ho han anat mantenint i aprofundint.

En definitiva, es tracta de posar sobre la taula totes les eines legals disponibles per abordar el problema de l’habitatge i fer-ho, buscant l’imprescindible corresponsabilització de tota la societat, en especial del sector immobiliari i aconseguint també, que l’habitatge social estigui uniformement repartit a tota la ciutat.

El Grup Municipal de Volem Mataró, la regidores no adscrites Sarai Martínez i Anna Caballero han donat suport a la proposta, que també s’ha treballat amb la PAC i amb altres entitats de la ciutat.