Mataró

Som Mataronistes: De Rocafonda a Pla d’en Boet i de l’Havana a Cerdanyola, Mataró una sola ciutat

Divendres 26 d’octubre a la Plaça de l’Ajuntament, a set mesos exactes de les eleccions municipals i al Parlament Europeu, Esquerra Republicana de Mataró vam realitzar l’acte de presentació de l’alcaldable Francesc Teixidó. L’acte tenia per nom “L’Alcalde de tothom” i ens va acompanyar Pere Aragonès, Vicepresident de la Generalitat de Catalunya.

Feu clic a la imatge per veure el vídeo de l'acte a Youtube

A l’inici de l’acte es va llegir una carta de Marta Rovira, Secretària General d’Esquerra Republicana a l’exili, va escriure a Francesc Teixidó: “Us vull fer arribar el meu afecte i encoratjar-vos a treballar per la ciutat que estimeu. Especialment una abraçada a en Francesc, que amb la il·lusió del primer dia i l’experiència acumulada lidera el projecte republicà a Mataró”.  Rovira considera les properes eleccions municipals com “una oportunitat per demostrar que som una majoria sòlida, una oportunitat per avançar la independència” i a la vegada  “una oportunitat per avaluar els projectes de ciutat i posar el ciutadà al centre de tota política”.

Francesc Teixidó va iniciar la seva intervenció preguntant al públic “Algú podria recordar, aquests darrers anys, una sola cosa rellevant que hagi passat a Mataró?”.

Una pregunta que va començar a desgranar la situació actual de Mataró: Una ciutat que s’ha anat empobrint, amb desigualtat entre barris, amb 8800 aturats, una Renda Familiar disponible per sota de la mitjana de Catalunya, s’han tancat botigues i hi ha locals buits, s'encareixen els lloguers dles habitatges i augmenten els desnonaments. Finalment, Teixidó també ressalta que hi ha hagut un retrocés pel que fa a la qualitat democràtica i llibertat d’expressió.

Teixidó valora que malgrat ser una ciutat amb molta potencialitat “Mataró ha anat perdent la capitalitat comercial, econòmica i cultural que va ser”. En clau propositiva, Alcaldes i Alcaldesses republicans del Maresme presents a l’acte van intervenir per preguntar sobre diversos aspectes que ens afecten conjuntament: Comerç, el Port de Mataró, la Nacional II, la participació ciutadana, el paper de Mataró en la construcció de la República Catalana, la promoció de l’esport, la sostenibilitat i gestió ambiental, les polítiques d’habitatge, d’ocupació i d’educació.

Teixidó va acabar la seva intervenció reivindicant el diàleg: “Vull ser l’alcalde que parla amb tothom, pensi el que pensi, parli el que parli, independentista o no, que s’escolta a tothom”, i la cohesió a Mataró: “Som mataronistes, des de Rocafonda al Pla d’en Boet, des de L’Havana a Cerdanyola, creiem en una sola ciutat, en polítiques de sentit comú i innovació i en una prosperitat compartida” i els valors republicans: “El projecte que volem construir, entre tots,  ha d’anar més enllà de les sigles d’un partit, fins i tot més enllà de les respectives afinitats polítiques. El nostre objectiu són la justícia social, el civisme, l’equitat, la bona gestió, transparència i honestedat”.

Pere Aragonès, Vicepresident de la Generalitat de Catalunya, va mostrar el seu suport a la candidatura republicana de Mataró “Estic convençut que Francesc Teixidó serà el proper Alcalde de Mataró, perquè Mataró necessita un alcalde que pensi, treballi i estimi a tothom independentment del que pensi o voti. Com la República que volem constituir”.  Aragonès també va reivindicar els presos polítics “Si estic aquí és perquè els que em van precedir van assumir les conseqüències i van fer un pas endavant. L’únic que ens val és la total absolució dels acusats”.

Finalment, Aragonès va exposar que "La República Catalana és un projecte alt i ample, on els ajuntaments són els fonaments sòlids d’aquest projecte, i aquests han de tenir un projecte per a la ciutat".