Mataró

Avui ens ha deixat Guillermina Peiró, ferma lluitadora i militant històrica d'Esquerra Republicana de Mataró

Guillermina Peiró i Olives, una ferma lluitadora i refundadora d'Esquerra Republicana de Mataró, ens ha deixat avui dimecres 9 de gener a l'edat de 94 anys. La secció local volem traslladar el nostre sincer i sentit escalf als familiars i amics. Lamentem la pèrdua de la nostra companya Guillermina, una militant exemplar per la democràcia i la justícia social.

Filla de l'anarcosindicalista Joan Peiró, qui va ser Ministre d'Indústria a la Segona República i fundador de la Cooperativa del Vidre de Mataró. Joan Peiró va ser afusellat pel franquisme l'any 1942 a Paterna. Guillermina Peiró ha realitzat una gran tasca reivindicant la figura del seu pare.

Guillermina Peiró va viure la repressió des de ben petita, exiliada a França i retornant a Mataró en una dura postguerra, on va ser militant antifranquista. La seva lluita va ser premiada amb la Medalla Francesc Macià a mans del President Maragall.

Just acabar el franquisme, als voltants dels anys 1976-1977, Guillermina Peiró va formar part del nucli de militants d’Esquerra que van reconstruir el Esquerra Republicana de Mataró. També va ser condecorada per Oriol Junqueras al complir 25 anys de militància (administrativament). En aquests darrers anys, hem tingut l'honor de tancar les llistes electorals de les eleccions municipals amb na Guillermina.

Vam comptar amb la seva estimada presència al 75è aniversari de l'Afusellament de Joan Peiró al Cementiri dels Caputxins, on ens va acompanyar la Presidenta del Parlament Carme Forcadell.

Guillermina Peiró ha sigut un exemple de lluita i fermesa, seguim el fil de combat. Farem de Mataró aquella ciutat republicana que anhelaves.