Mataró

Preguntem sobre el Pla d'Oci Nocturn, un any després de l’aprovació d’una moció d’ERC-MES per construir un oci nocturn saludable

Considerem que hi ha problemes endèmics al Polígon de Pla d’en Boet, com són la pràctica del “botellón”, aldarulls, la manca de seguretat i un model d’oci insà i sexista. Aquests problemes afecten part de la ciutat, des de l’estació de Rodalies fins als voltants de la zona d’oci, i cal la col·laboració dels operadors de la zona per resoldre-ho.

Per aquests motius el portaveu d’ERC-MES, Francesc Teixidó, pregunta al govern municipal:

1. No s’ha trobat una fórmula per repercutir als establiments d’oci una compensació pels efectes col·laterals de la seva activitat?

2. Aquesta fórmula ha de passar obligatòriament per la imposició d’una taxa? S’està explorant algun mètode alternatiu de compensació?

3. Es va establir un punt d’informació contra la violència masclista per Les Santes. No ha estat així en el cas de les zones d’oci nocturn, malgrat que va ser aprovat?

Per part del govern ens respon el regidor Juan Carlos Jerez: No hi ha formula per aplicar taxes als operadors pels sobreesforços de la neteja que representen. Afegint que el botellón no es fa dins les discoteques ni al costat, fins i tot a d’altres ciutats espanyoles es fa en descampats.

Hem d’avançar en les reunions per trobar mesures de coresponsabilització, en seguretat i neteja, amb els operadors de la zona. Malgrat això no podem establir dates.

Es faran campanyes contra la violència masclista al Polígon, però tampoc sense especificar dates.

Feu click a la imatge per veure el vídeo de la pregunta al Ple