Mataró

Totes les opinions

Anna Salicrú, Regidora del Grup Municipal d'ERC-MES

La cultura, l'ase dels cops

Una vegada més li ha tocat a la Cultura. El govern municipal del PSC-En Comú Podem ha decidit que era ella qui tornaria a ser la víctima (pràcticament única) de les retallades. Desgraciadament, no és cap novetat, però sobta que en un any on els impostos municipals han pujat més que mai, hi hagi partides pressupostàries que no es puguin, ni tan sols, mantenir respecte als anys anteriors. La concepció que la despesa en cultura són costos per a l’administració, enlloc de veure-ho com a inversió en la ciutadania, és el quid de la qüestió.

Joaquim Camprubí, Regidor del Grup Municipal d'ERC-MES

Pacte? Quin Pacte?

Una demanda històrica d’ERC per lluitar contra l’electoralisme en matèria d’impostos El passat dia 31 de gener, es va celebrar una audiència pública on el Govern municipal va exposar el Pla de Mandat i el pressupost per l’any 2020. L’Alcalde i el regidor d’administració, bon govern i mobilitat, van fer una exposició general dels grans números de l’Ajuntament i de la millora en el rati d’endeutament, ja iniciat en el mandat de l’alcalde Joan Mora.

Francesc Teixidó, Portaveu del Grup Municipal d'ERC-MES

8 cognoms mataronins?

Quasi un any després que el Consell Municipal d’Igualtat Home-Dona proposés a Consol Nogueras perquè fos ella la primera dona a incorporar-se a la Galeria de Mataronins i Mataronines Il·lustres, s’ha conegut la negativa del Govern Municipal a considerar aquesta proposta.  Consol Nogueras fou la primera regidora de la història de Mataró i una de les 4 primeres a Catalunya, un honor compartit amb altres tres pioneres del municipalisme feminista a casa nostra: Fidela Renom (Sabadell), Nativitat Yarza (Bellprat) i Justa Goicoechea (L’Hospitalet de Llobregat).

Francesc Teixidó, Alcaldable d'Esquerra Republicana de Mataró

L’Alcalde de tothom

Algú podria recordar una sola cosa rellevant que hagi passat a Mataró aquests darrers anys?     Algú pot dir una sola acció, una sola decisió transcendent pel nostre futur que hagi pres el govern actual?   I així, mentre a Mataró no hi passa res, la ciutat s'empobreix. Encara 8.800  aturats. Desigualtat entre barris. Tanquen botigues, hi ha locals buits, grans marques abandonen el centre.