Molins de Rei

Èxit de la xerrada "Però, per què ella ho permet?"

Ahir divendres 29 de novembre, el grup de Dones d'ERC Molins havíem organitzat a l'Agrupació Folklòrica una xerrada emmarcada en la setmana del Dia Contra la Violència de Gènere (25 de novembre).
Sílvia Armas va començar la xerrada amb una breu introducció sobre les definicions de violència "de gènere", "domèstica" i "masclista"; i a continuació va il·lustrar amb dades estadístiques que la violència de gènere a Espanya és lluny de ser erradicada (52 víctimes mortals en el que portem de 2019, més de 81.000 denúncies) perquè és un problema estructural.
Quan Carme Espelt va agafar el relleu, va explicar el patró de comportament dels agressors i va enumerar les fases que porten a la violència més visible envers la dona. També van utilitzar una escena de la novela juvenil "After" per exemplificar els comportaments masclistes durant l'adolescència; i van explicar les conseqüències que té haver sofert violència de gènere, que s'agreugen com més jove és la víctima.
A més, les dues psicòlogues van explicar el projecte d'investigació que estan duent a terme a l'hospital Taulí (Sabadell) sobre resiliències i estratègies d'afrontament a la violència viscuda.
La Secretaria de la Dona d'ERC Molins i tota la secció local n'estem molt orgulloses, no només pel gran èxit d'assistència, ja que la convocatòria va omplir la sala on es feia l'acte, sinó també per la gran feina que van fer les ponents convidades - les psicòlogues Carme Espelt i Sílvia Armas - que van fer de la xerrada un acte molt interessant. Així doncs, volem donar les gràcies a totes les persones que van venir, i encoratgem a tothom a seguir en peu en aquesta lluita contra el patriarcat!