Molins de Rei

La recentment recuperada platja de El Prat ha estat el lloc escollit per a la presentació

Pep Canals, Alcalde de Corbera, Joan Puigcercòs, candaidat d'Esquerra, i Víctor Puntas
Joan Puigcercós ha explicat les propostes d'Esquerra en medi ambient a la platja del Prat de Llobregat, on l'han acompanyat el membres de la sectorial de medi ambient d'Esquerra de la qual en forma part Víctor Puntas.

El president d'Esquerra i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha manifestat que ‘ecologia i sostenibilitat són compatibles amb creixement econòmic i benestar, sempre i quan tinguem clar que aquesta és l'única oportunitat que tenim de ser competitius, de ser una societat més equilibrada i de reforçar els nostres punts forts'. Per Puigcercós, conservar el paisatge és una necessitat per la seva importància com a motor d'atracció turística per a Catalunya, de manera que ‘defensar el paisatge i el territori és defensar una economia productiva'. El president d'Esquerra ha denunciat que hi ha qui vol oposar sostenibilitat i reciclatge a productivitat, i que ‘cremar residus o enterrar-los s'ha demostrat que és perdre diners'. Per contra d'aquest model energètic, Puigcercós ha defensat ‘el reciclatge portat fins al final', perquè ‘genera més llocs de treball i renovem el model industrial i productiu'.

Joan Puigcercós també ha explicat que ‘tenim una indústria molt potent del reciclatge' i ha apostat per les energies renovables per compensar la demanda energètica de Catalunya advertint que ‘les nuclears no són sostenibles econòmicament'. El president d'Esquerra ha explicat que ‘hem fet molta feina perquè no volem que Catalunya depengui d'altres en matèria d'energia, apostant clarament per les renovables i sent capaços de fer processos industrials, turístics i un consum domèstic molt més eficient'. ‘Per això calen mesures a llarg termini, constància i valentia per aconseguir-ho', ha afegit.

Puigcercós no dubta que ‘estem discutint dos models de país molt clars: el model del PP que aposta pel totxo i l'especulació o el d'Esquerra que aposta pel turisme sostenible i de qualitat'. I ha afegit que ‘si és el PP qui decideix, tindrem cementiri nuclear a Catalunya, si és Esquerra apostarem per energies renovables i més eficiència. Si és el PP qui condiciona, tindrem transvasament del Roine i de les conques i no retornarem cabal a l'Ebre. Si és Esquerra, retornarem cabal al Ter, no hi haurà transvasament de conques, de l'Ebre ni del Roine'. Per a Puigcercós, això ho decidirà una majoria parlamentària inclinada pel PP o per Esquerra.