Molins de Rei

Esquerra Republicana de Molins de Rei entrem al govern municipal per assolir una vila cohesionada, emprenedora i sostenible

• Sílvia Guillén, portaveu del grup municipal d'Esquerra Republicana, signant el pacte de govern
  • Els tres regidors d'Esquerra Republicana membres del nou govern municipal Oriol Ibàñez i Roig
  • El nou govern municipal Oriol Ibàñez i Roig
El passat dimarts 28 de novembre a la sala de plens de l'Ajuntament de Molins de Rei es va presentar i signar l'acord de govern entre el Partit Demòcrata, la Candidatura d'Unitat Popular i Esquerra Republicana per governar la vila durant el final de la legislatura 2015-2019.

La portaveu del grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de la vila, Sílvia Guillén, va explicar que tot i que la consecució d'un nou govern era conseqüència d'un fet supramunicipal l'acord a què s'ha arribat es fonamenta totalment en un programa polític local i que s'aconsegueix un nou govern més fort que l'anterior. Guillén va manifestar que la intenció d'aquest govern és “ser més participatiu i més transparent” i va explicar algunes de les propostes que desenvoluparà durant l'any i mig que resta de mandat que inclouen molts dels punts amb què el partit republicà es va presentar a les darreres eleccions municipals.

En l'àmbit de participació, l'augment de la qual era un dels grans objectius d'Esquerra Republicana, l'acord de govern contempla l'elaboració d'un reglament que reguli els processos participatius i un pla per incrementar-la, una consulta sobre la conversió en zona de vianants del centre vila, reiniciar la feina de les taules de participació i d'anàlisi aturades i reformular-les, aprovar el Reglament Orgànic Municipal, millorar els pressupostos participatius, recuperar les regidories de barri, fer més neutral la revista municipal, Balcó de la vila, millorar la pàgina web municipal i, entre d'altres, avançar en l'administració electrònica.

Pel que fa als esports, un altre àmbit d'especial interès pels republicans, es preveu l'estudi per la reforma de la pista vella del poliesportiu, l'habilitació d'una nau industrial per a la pràctica esportiva i l'adaptació dels patis de les escoles amb l'objectiu d'augmentar els espais útils perquè totes les entitats esportives de la vila puguin desenvolupar la seva tasca en les millors condicions.

La creació d'un espai d'acompanyament familiar, impulsar un pla per a la socialització dels llibres de text o un per a la innovació pedagògica són propostes a desenvolupar en aquest final de mandat en els àmbits de la infància i l'educació, punts clau per millorar la qualitat de vida dels molinencs.

L'acord també inclou propostes en l'àmbit comercial com, per exemple, l'elaboració d'un pla de dinamització de locals comercials buits, el pla de revitalització del mercat municipal o el pla d'impuls i reactivació econòmica comercial, totalment necessaris per aconseguir l'objectiu de potenciar el teixit productiu de la vila que faciliti el comerç de proximitat i l'augment de les oportunitats dels ciutadans.

Altres propostes treballades durant aquest mandat per Esquerra Republicana i que ara aquest pacte es compromet a posar definitivament en marxa són l'eliminació de les pèrgoles fotovoltaiques de la plaça del Molí i adaptar l'espai per acollir-hi diferents activitats culturals, la publicació de la carta de serveis socials perquè tots els ciutadans tinguin clar els serveis que tenen a disposició, la tarifació social progressiva per fer més just i equitatiu l'accés als serveis municipals, la municipalització de la biomassa o la creació de noves bosses d'aparcament.

A banda de les propostes programàtiques el pacte també incorpora una reducció de 140.000€ a partir de la reducció de les retribucions dels regidors de govern i dels càrrecs eventuals i que dos d'aquests càrrecs passin a ser treballadors de l'Ajuntament.

Des de l'1 de desembre Sílvia Guillén és la tercera tinent d'alcalde, presidenta de l'Àrea de Serveis a les Persones i regidora de Participació Ciutadana; Comunicació; Solidaritat i Cooperació i Mobilitat; Marc Rebulà d'Esports i de Comerç i Mercats i Eduard Suàrez d'Educació i d'Infància i Famílies.

Esquerra Republicana de Molins de Rei assumim el mandat dels militants, simpatitzants i amics en l'assemblea del passat 13 de novembre i formem govern amb CDC i la CUP per tal d'aplicar el programa amb què ens vam presentar a les eleccions municipals del 2015 i aconseguir millorar la qualitat de vida de tots els molinencs a partir d'incrementar la participació dels vilatans en la presa de decisions i la millora dels serveis oferts per l'Ajuntament.