Mollerussa

ERC inicia a Mollerussa la campanya Free Junqueras per l’alliberament dels presos polítics

FreeJunqueras
El proper dimecres al mercat setmanal de Mollerussa tindrà lloc la primera acció en el marc de la campanya  per l’alliberament del president d’Esquerra Republicana i la resta de presos polítics. La Secció Local d’ERC i les JERC de Mollerussa iniciaran a peu de carrer la campanya d’adhesions al manifest FreeJunqueras.org a favor de l’alliberament dels presos. A més a més, a la carpa situada a la plaça de l'Ajuntament de Mollerussa també hi haurà un espai per escriure cartes als presos polítics i es repartirà material informatiu de la campanya.

Per al partit republicà els objectius d’aquesta campanya són diversos, des d’impedir que es normalitzi la situació d’excepcionalitat antidemocràtica que patim, passant per la reivindicació de la figura de l’Oriol Junqueras i la resta de presos i exiliats així com també la denúncia de la degradació de la democràcia a l’Estat espanyol. ERC també vol contribuir a eixamplar la base social del sobiranisme a través de la defensa de la democràcia i els drets civils i polítics.

La campanya Free Junqueras va néixer en motiu dels 100 dies d’empresonament d’Oriol Junqueras i està impulsada per un grup de persones d’orígens diversos que compten amb el suport d’Esquerra Republicana. En formen part des de veïns de Sant Vicenç dels Horts fins a docents, estudiants i personal de la Universitat Autònoma de Barcelona i altres membres de la societat civil.