Esquerra Mollerussa

Totes les opinions

Engelbert Montalà i Plà

Amistats de copet a l'esquena

Bar de l'Amistat de Mollerussa

Les coses s'arreglen de manera que allunya el bon fer i la gent del que hauria de ser transparent, resolutiu i ben fet i dóna a entendre que et pots presentar a un concurs on saps que hi perdràs sabedor que després t'ho arreglaran Vivim en una comarca on històricament s'han arreglat les coses amb el copet a l'esquena i la maleïda frase del ja t'ho arreglaré. Una solució poc saludable per la percepció ciutadana cap a la política real, una manera de fer ancorada en el passat i que ajudava en certa manera a crear entorns favorables on els favors estaven a l'ordre del dia i d'una manera o altra s'havien de tornar.

Drets i deures

Les ciutadanes i els ciutadans del nostre municipi viuen un context mai vist en la nostra història recent, i encaren un futur incert i amb reptes que canviaran paradigmes fins ara no vistos com a rellevants en tant que inclosos dins la normalitat del dia a dia.  Mollerussa és una ciutat oberta amb un fort caràcter industrial i comercial que lluita cada dia per fer-se un lloc en el dia a dia competitiu de les grans capitals de ponent, l'abisme que ens planteja l'excepcionalitat de la situació ha de ser afrontada per tothom , empresaris, treballadors i ens públics com una oportunitat si volem sortir-ne, i per això reclamarà un esforç conjunt englobat dins una responsabilitat de deures i de drets que hauran de caminar junts.

Madrid - Mollerussa - Vilanova de Bellpuig

Fotograma del vídeo oficial del No Surrender Festival durant la interpretació del tema 'Glory Days' de Bruce Springsteen.

Com astuta i intel·ligent política, l'actual presidenta de la Comunitat de Madrid ha sabut obrir un meló força polèmic per tancar-lo al cap de 5 minuts. Simplement, ha obert la polèmica del Mobile World Congres perquè sapiguem que estan allà, que hi tenen interès i per amenaçar, com el fum que queda a l'aire després d'un tret amenaçador encara que t'hagis guardat l'arma. Molts catalans i catalanes vam trobar l'anunci de la presidenta Diaz Ayuso del tot desmesurat i vam posar el crit al cel: - Com gosen intentar robar-nos un projecte treballat, cuidat i volgut per Barcelona i els organitzadors del Mobile World Congress.

SOS Pla d'Urgell

Els  que ens dediquem temporalment a la política municipal i comarcal per tal de fer les coses bé i amb sentit comú, quedem astorats i entristits quan veiem certs panorames. És molt trist veure com al llarg dels anys, i majoria rere majoria, una manera de fer basada en l’amiguisme i el caciquisme, totalment allunyada del que seria la governança republicana, honesta i transparent s’ha anat incrustant a la nostra comarca.

Jossef Koumia Martin

La implicació i participació del jovent en política municipal, una necessitat

Actualment vivim en un context politicosocial on la implicació i participació del jovent en política, segons el meu parer, és imprescindible i molt necessària. Aquesta opinió desperta moltes veus contràries que opten per confiar en un sistema polític tradicional on és pràcticament necessari tenir un "Cursus Honorum" impecable o tenir una certa maduresa biològica.  La desconfiança per una part de la ciutadania en el jovent i en la seva implicació en la política, a vegades, pot ser comprensible a causa del desinterès que mostren les generacions més joves per la política o per canviar l'entorn on viuen, però no tots i totes tenim el mateix desinterès, ni volem seguir amb les situacions que sovint patim.

Mengem el que votem

Els nostres infants mengen a les escoles el que els polítics contracten en organismes com el Consell Comarcal del Pla d'Urgell, governat per CiU, ara Pdecat, des de sempre. Els vots als municipis de la nostra comarca conformen les majories al Consell i ara mateix la dreta catalana el governa amb majoria absoluta. Una de les competències del Consell és la contractació de les empreses que subministren el menjar a les llars d'infants i escoles del Pla.

Escacs als despatxos

Les millors jugades dels grans mestres dels escacs, poden ser brillants i quedar escrites als llibres però queda clar que tan sols uns quants podran gaudir de la subtilitat i destresa dels moviments. Els comuns dels mortals ens quedarem atònits mirant la pantalla gran on hi ha disposades les peces en el tauler i ens quedarem amb el resultat final sense gaudir de la delicadesa dels moments previs, sempre hi haurà algun fletxa que mourà el cap amunt i avall sense entendre res per fer-se l'interessant.

Fotografies antigues

M'encanten les fotos antigues, m'hi passaria hores observant-les, sobretot les relacionades amb els llocs on visc. Cada persona, és una història que ja no hi és, i això em desperta unes sensacions estranyes, en canvi ,quan veiem cases o construccions que han perdurat, ens situen en un context encara més extraordinari perquè veiem en un passat llunyà elements que conformen el nostre entorn natural actual.

Festa Major, aparador encotillat

Al segle XVIII es va posar de moda una peça de roba que no deixava moure ni respirar amb facilitat les joves de l'època, la cotilla. Moltes vegades s'estrenyia de tal manera que els cordills els tensaven fins i tot entre dues persones; tots recordarem escenes mítiques on aquesta peça era la protagonista a la filmografia nord-americana. Les bones Festes Majors arrosseguen, i es converteixen en aparadors en l'imaginari de sectors transversals de la societat.