Mollet del Vallès

Ara Mollet ERC i Jovent Republicà de Mollet commemoren el 28J, dia internacional de l’orgull LGTBI+

Nota de premsa
El 28 de juny de 1969, el col·lectiu LGTBI+ va iniciar la lluita per a la igualtat de drets a partir de la rebel·lió que van generar els fets d'Stonewall, liderats per dones trans racialitzades a la ciutat de Nova York. Enguany, a més, fa 50 anys de l'inici del moviment LGTBI+ a l'estat espanyol, amb la creació del Movimiento Español de Liberación Homosexual (MELH) el 1970, i posteriorment, el 1977, Barcelona va acollir la primera manifestació de lesbianes, gais, bisexuals, trans* i intersexuals dels Països Catalans, que va acabar amb una dura repressió policial contra els manifestants.

Al llarg d'aquests anys, el col·lectiu LGBTI+ ha aconseguit assolir de forma desigual el reconeixement legal dels seus drets en alguns estats del món però cal no oblidar que l'homosexualitat encara és perseguida i castigada a molts estats, fins i tot amb la pena de mort, i molts d’altres no disposen de cap mena de legislació que garanteixi els drets de les persones LGTBI+.

Malgrat que en els darrers anys s'ha avançat molt en la normalització i assumpció de la realitat LGTBI+ per la societat, encara estem lluny d’assegurar els drets fonamentals de les persones LGTBI+ i d'erradicar definitivament la LGTBIfòbia. Cal continuar implementant aquestes polítiques, especialment en aquells col·lectius més vulnerables com les persones grans, les persones migrades, els i les adolescents i infants, o les persones trans. Per tal d'assolir la igualtat real, es fa inevitable qüestionar de manera transversal la cisheteronormativitat que culturalment imposa el nostre sistema heteropatriarcal pressuposant una orientació sexual, identitat de gènere home-dona i aparences o expressions de gènere úniques.

A més a més, el passat 1 de juny la justícia espanyola va tornar a exercir la repressió i prohibeix qualsevol exhibició pública de banderes, pancartes o missatges que no siguin els constitucionals, censurant moviments com l’LGTBI i limitant la llibertat d’expressió a les nostres institucions. Des d’Ara Mollet-ERC i Jovent Republicà de Mollet rebutgem aquesta ignominiosa sentència i demanem coratge i defensa democràtica dels símbols que representen la llibertat i la diversitat.

Ara Mollet ERC i Jovent Republicà de Mollet s'adhereixen a la commemoració que les entitats i institucions del nostre país celebraran en motiu del 28 de juny, dia per l'alliberament o l'orgull de lesbianes, gais, bisexuals i persones trans. És per aquest motiu que el mateix diumenge 28 de juny a les 12h a la plaça Prat de la Riba, farem una concentració i un acte amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+.

A més des d’Ara Mollet ERC i Jovent Republicà de Mollet demanem que durant el proper cap de setmana es pengi a la façana de l’Ajuntament i als màstils institucionals la bandera de l’arc de Sant Martí, símbol de la lluita LGTBI+.