Mollet del Vallès

Ara Mollet ERC i Jovent Republicà de Mollet commemoren el 28J, dia internacional de l’orgull LGTBIQ+

Les dues formacions molletanes han sigut les úniques que van celebrar i commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ a la ciutat de Mollet del Vallès.

Amb la concentració de diumenge a la plaça Prat de la Riba, Ara Mollet ERC i Jovent Republicà s'han adherit d'aquesta manera als diferents actes celebrats a reu del país durant el cap de setmana. Una concentració que va acabar amb la lectura d'un manifest conjunt de les dues formacions, amb les intervencions d'en Sergi Suárez - en representació del Jovent Republicà - , l'Ariadna Prat - com a militant d'Ara Mollet ERC - i la Marina Planellas, - militant d'Ara Mollet ERC i alhora regidora a l'Ajuntament de Mollet - , pel grup municipal d’Ara Mollet ERC – MES.

Del manifest podem destacar

El nostre rebuig a la sentència del Tribunal Suprem espanyol del passat 1 de juny en què prohibia qualsevol mena de bandera, pancarta o missatge institucional que no fos l'oficial.

Aquesta ignominiosa sentència perpetua el relat de la falsa neutralitat de les institucions polítiques. Nosaltres considerem, precisament, que les institucions polítiques escollides democràticament pels ciutadans i ciutadanes no poden ser mai un espai neutral, i a més a
més, quan estem davant de símbols com la bandera de l'arc de Sant Martí que representa indubtablement la llibertat, la diversitat i la justícia social. No hi ha bandera més neutral que la del moviment LGTBIQ+, per això, des d'Ara Mollet-ERC i el Jovent Republicà no renunciarem mai a fer política dins i fora de l'ajuntament, amb els veïns i veïnes i les seves necessitats.

També demanàvem a l’Ajuntament de Mollet del Vallès i al seu alcalde coratge i valentia per a desobeir qualsevol resolució antidemocràtica per part de la justícia espanyola, i penjar a la façana del consistori i als màstils institucionals la bandera LGTBIQ+ en suport al col·lectiu i a les seves lluites, que són les lluites de totes.

A més a més, demanàvem polítiques públiques concretes en matèria LGTBIQ+ des de l'ajuntament per lluitar contra la xacra de la lgtbifòbia. No volem ni simbolismes ni paraules, volem fets i resultats concrets.