Mollet del Vallès

El molletà Baptista Silanes, escollit president del Fòrum Sindical d'ERC Nacional

Nota de premsa
El passat 6 de setembre, en una assemblea del Fòrum Sindical d'Esquerra Republicana de Catalunya, es va escollir el molletà Baptista Silanes com a president. El Fòrum Sindical és l'ens del partit que treballa amb el món sindical i les relacions amb el secctor del treball a Catalunya.

Silanes, a més de president del Fòrum Sindical, serà també conseller nacional del partit republicà, acompanyant la Marta Vilaret, l'Albert Biescas i l'Oriol López, escollits per diferent estaments també com a representants del Consell Nacional.

Baptista Silanes -conegut com a "Bau"- té 51 anys, i és afIliat a la Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CCOO) des del 1987. Milita a ERC des del 1991 (arran de la segona Crida Nacional), i anteriorment havia estat als CJC. Membre del Comitè d’Empresa de Metro durant 16 anys, i secretari del Comitè durant 12 anys. Des de fa 5 anys és a l’estructura de la FSC, i és a la FSC de CCOO Catalunya com a responsable d’assessorament, TLC i Gabinet Jurídic. També és membre del Consell Nacional de CCOO Catalunya; i membre actiu del sector independentista dins del seu sindicat.

Silanes encara el repte de presidir el Fòrum Sindical "per posar el primer partit de l’Esquerra Nacional a treballar per millorar les condicions de la classe obrera". Entre les propostes que vol liderar hi ha per exemple l'extensió del sindicalisme entre la militància del partit, organitzar la Convenció Nacional de Sindicalisme d'ERC, donar i tenir presència del partit en tots els àmbits que afectin a temes laborals, o col·laborar amb els i les càrrecs electes per dur propostes als àmbits on hi som presents. També pretén treballar per incrementar l’afiliació sindical entre la militància, i la seva participació en les eleccions sindicals.

Des de la secció local d'ERC de Mollet del Vallès, la presidenta Txell Humbert remarca que "ens alegrem que un militant de molletà assumeixi aquestes responsabilitats a ERC i li farem costat en tot allò que ens demani".