Mollet del Vallès

COMUNICAT DE L’EXECUTIVA D’ERC A MOLLET DEL VALLÈS SOBRE L'1-O

Ens sentim molt orgullosos dels molletans i molletanes que, el passat cap de setmana, van saber estar a l’alçada de la societat del segle XXI i van sortir a defensar els col·legis electorals, les urnes i l’exercici del dret de vot, amb dignitat i superant pors i amenaces.

No va ser fàcil, ja que les imatges que arribaven durant tot el dia de la resta del país, eren esfereïdores. Però la capacitat de superació i el convenciment d’estar al costat de la democràcia van esvair les pors i van fer que més de 12.000 persones poguessin emetre el seu vot (només recordar que avui a Mollet el partit que governa ho fa amb 5.338 vots).

La ciutadania es va concentrar dilluns al migdia davant de l'Ajuntament de Mollet (unes 2.000 persones segons els mitjans de comunicació) per denunciar la violència de la Policia Nacional i la Guardia Civil durant l’1 d'octubre. Una ciutadania que va continuar mobilitzant-se dimarts en l’aturada general convocada a tot el país i concentrant-se al migdia i a la tarda davant de l’Ajuntament.

Davant de tots aquests fets l’alcalde de Mollet, en Josep Monràs, a banda d’impedir i intentar que obrissin alguns dels col·legis electorals, no ha encapçalat les protestes dels ciutadans, als quals representa, per la brutal actuació dels cossos de seguretat de l’Estat espanyol i ha desqualificat la participació dels molletans i molletanes a la vaga general del 3 d’octubre dient que les manifestacions massives estaven pagades pel Govern.

Però no es queda aquí i s’atreveix a mentir, una vegada més, dient que havia urnes preparades plenes de vots per incorporar-les al final de la votació i que la gent va poder votar més d'una vegada. Sincerament, una persona que menteix, que intenta manipular no pot, o no hauria, d’estar al capdavant d’una ciutat com Mollet.

Els molletans i molletanes ens mereixem més respecte i és per això que li demanem que dimiteixi. Un alcalde que, tot i governar amb minoria, no respecta els acords del Ple i que no està al costat de la seva població no pot continuar al capdavant del govern de la ciutat.

Si no és així, fem una crida a totes les forces democràtiques molletanes a impulsar una moció de censura. Per dignitat i per salut democràtica Mollet del Vallès no pot continuar governada per una persona que, en aquests moments, gira l’esquena a la majoria de ciutadans i ciutadanes que hauria de representar.

Albert Biescas
President d’ERC a Mollet del Vallès