Mollet del Vallès

Comença la campanya d’unes eleccions il·legítimes on tornarem a demostrar que la democràcia sempre guanya

Marta Vilaret,Parlament 2017
Marta Vilaret
La Marta Vilaret, regidora per Ara Mollet ERC – MES, representarà dins les llistes d’ERC per les properes eleccions el republicanisme baixvallesà.

Comencem avui la campanya més estranya que hem viscut. L’estat ha imposat il·legítimament aquestes eleccions. Tampoc són unes eleccions on concorrem tots en igualtat de condicions. Seguim amb mig govern legítim a l’exili i ahir es va confirmar que el nostre candidat i president d’ERC, l’Oriol Junqueras, viurà des de la presó aquesta campanya (així com els conseller Forn i els líders socials Jordi Cuixart i Jordi Sánchez). Aquests fets, sumats a la causa general a  l’independentisme, a la persecució i fiscalització dels símbols i les paraules que estem vivint les darreres setmanes, evidencien les traves i els greuges que només algunes candidatures estem patint.

També volem denunciar que veiem que aquesta serà una campanya bruta, gairebé tots els cartells i pancartes que vam penjar ahir a la nit ja han estat arrencats. Nosaltres no entenem aquest odi; ni el practiquem ni el practicarem mai. Però que sàpiguen els que ens volen invisibilitzar que tornarem a penjar tot el que arrenquin. Les vegades que calgui.

Nosaltres només hem complert un programa electoral, un mandat democràtic. Alguns potser ni saben què vol dir això, però nosaltres encara creiem en el contracte ciutadà que suposa guanyar unes eleccions i aplicar el programa que s’ha votat. Seguirem treballant per implementar la voluntat de la ciutadania. Ho farem com sempre, cívicament i pacíficament. No posarem en risc ni la pau social ni la seguretat de les persones, però tampoc renunciem als nostres principis.

El 22 de desembre recuperarem les institucions usurpades i restaurarem l’autogovern. No permetrem que el govern del PP, el partit més corrupte d’Europa i que només té un 8% dels vots al nostre país, segueixi ocupant el que mai s’ha guanyat. Ja hem comprovat l’alçada i el gruix del mur que l’Estat espanyol ens posa al davant. La unitat d’Espanya i els privilegis dels qui no volen que res canviï passen per damunt de tot, de drets civils, de la seguretat de la gent o fins i tot de la pau social. Hem vist fins on són capaços d’arribar i n’hem après.

Tenim més apoderats que mai, els mitjans humans i tècnics necessaris que garantiran que els resultats de les eleccions s’ajusten al que voti la ciutadania.

Farem tot el que calgui perquè aquest país –aquesta república– tiri endavant i es modernitzi, com hem demostrat al Govern, reduint el dèficit, pagant a proveïdors en 30 dies, aprovant la Renda Garantida de Ciutadania -que el 155 ha aturat-, tancant la Model i guanyant un espai pel barri, aturant les retallades a la sanitat, creant noves places per professors, policies, bombers i treballadors de l’administració. La qüestió és com fem funcionar el país i com ho fem perquè la seva ciutadania visqui millor. En aquestes eleccions també estem decidint quina república volem, en funció de les majories que surtin. Hem de recuperar aquells instruments que fan progressar socialment el país aturats pel bloqueig polític.

Ens volen desmoralitzats i agenollats, però ens trobaran dempeus i lluitant. Som els que mai defallim. El 21D tornarà a guanyar la Democràcia.