Mollet del Vallès

1R PREMI MARIA ÀNGELA PALAU

Dimarts 6 de març de 2018 a les set de la tarda es va entregar el 1r Premi Maria Àngela Palau, que ha creat la secció local d’ERC i el grup de Dones d’Ara Mollet. L’emotiu acte va comptar amb la presència de familiars i de nombrosos amics de la Maria Àngela Palau.

La presentació va anar a càrrec de l’Agnès Galdón, secretaria de la Dona d’ERC Mollet, que va posar en context el lliurament del premi dins la data reivindicativa del 8 de març. Enguany aquest Dia Internacional de les Dones es veu reforçat per la convocatòria de la vaga feminista, a la qual des d’ERC donem ple suport. Galdón va remarcar que “dins dels objectius de la Secretaria de la Dona hi ha el de fer més visible la contribució de les dones a la societat molletana, ahir i avui. I aquest premi va en la línia de reivindicar i reconèixer aquestes dones que han ajudat i ajuden a construir la nostra societat però que sovint queden en un segon pla i passen desapercebudes”.
Posteriorment va prendre la paraula Txell Humbert, secretaria d’Organització d’ERC Mollet, que va explica que “cada any i coincidint amb el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, s’atorgarà un premi a l’entitat, associació, col·lectiu o persona que s’hagi destacat, durant l’any anterior, en els valors republicans i en defensa dels drets de les dones”.
Humbert remarcava que el premi pretén “fomentar la cohesió i el benestar social, el civisme, l’enfortiment democràtic, la defensa dels drets socials i llibertats individuals, la defensa dels drets de les dones i la igualtat de gènere en tots els seus aspectes. Aquests seran els valors que es tindran en compte a l’hora d’atorgar el premi, que consistirà en una Dona d’Aigua creada especialment per a l’ocasió”.

Finalment va prendre la paraula la regidora d’Ara Mollet ERC Marta Vilaret, i va explicar el per què aquest primer any el premi s’entrega a títol pòstum a la lluitadora i feminista Maria Àngela Palau. Vilaret va definir Maria Àngela Palau com “una dona valenta, precursora de moltes lluites, mare i dona treballadora en un àmbit amb molt poques dones, i menys en la seva època, però que a més sempre va estar implicada en organitzacions de base per millorar la vida del seu entorn més proper. Era d’aquella mena de persones que no es podia limitar a contemplar el que no li agradava sinó que s’arremangava per transformar-ho. I és gràcies a ella i a persones com ella que les societats avancen”.

El premi va ser entregat al seu marit i als seus fills, amb una emoció generalitzada a la sala.