Montgat

Totes les notícies

Obres col·lector c. Bóbila

Millorant les infraestructures bàsiques

Una de les parts més visibles de l’actuació municipal són les obres públiques. N’hi ha que consisteixen en petites intervencions, com fer accessible una vorera. Altres, de major abast, milloren les infraestructures o recuperen espais per als vianants. Totes tenen en comú una gestió complexa. La contractació, especialment de l’obra pública, està subjecta a múltiples controls. Això fa que, sovint executar una obra es dilati en el temps de manera incomprensible per a la ciutadania. Fins ara s’han dut a terme, majoritàriament, actuacions de petita i mitjana envergadura, com millores en la via pública i en l’enllumenat. El clavegueram, amb una xarxa envellida i mancada d’inversions els darrers anys, ha estat una prioritat. En una primera fase s’ha actuat al carrer Abad Escarré i als col·lectors de la Virreina i ronda Vilares, obres ja finalitzades, i al col·lector del carrer Bòbila. La segona fase es centrarà en el barri del Turó, intervenint en el clavegueram del carrer Tiana, el col·lector de les escales de l’avinguda Turó i el carrer Buenos Aires. No són obres de lluïment, tot el contrari: són obres que generen molèsties als veïns, però són imprescindibles per al bon funcionament del poble. Vagin per endavant disculpes per les molèsties al veïnat afectat.

Obertura nova OAC

Treballem per millorar l'atenció ciutadana

A l’octubre es completa el procés d’entrada en vigor de la normativa que obliga les administracions a l’ús dels mitjans electrònics, també en les relacions amb la ciutadania. Això comporta canvis en l’organització i en les maneres de fer de l’Ajuntament, uns d’interns, sense impacte directe per als ciutadans, i d’altres que afecten directament la ciutadania. L’obligació a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament per part de les persones jurídiques (empreses, associacions, etc.) n’és un exemple. Amb l’objectiu de continuar avançant en l’ús dels mitjans electrònics sense perdre el contacte directe amb els veïns i veïnes, ha entrat en servei la nova Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC). El canvi en el model de funcionament i atenció serà progressiu i es desplegarà en diferents fases. La primera comporta el trasllat de l’oficina a unes noves dependències al costat de l’Ajuntament; en la segona fase, es desplegarà la plataforma electrònica de relació amb la ciutadania, que potenciarà la informació i la tramitació electrònica i permetrà la tramitació assistida per un treballador públic. Treballem per millorar la prestació dels serveis públics i  l’atenció ciutadana. Oficina d'Atenció Ciutadana Carrer Francesc Moragas (darrera de l'Ajuntament) Horari d'atenció al públic de dilluns a divendres de 9 a 14 h i els dijous també de 16 a 18 h.

Parlament grup ERC. Diada 2018

Parlament de l'alcaldessa, Rosa Funtané Vilà, en representació del grup municipal d'ERC-AM amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya

Avui és 11 de setembre de 2018 i podem dir que en aquests moments encara estem immersos en un garbuix d’emocions i sentiments que ens han fet bullir la sang. La darrera diada era un crit a l’esperança, un crit a la lluita pacífica, una llum al final d’un camí que arrosseguem des de fa més de 300 anys. Però des de l’1 d’octubre el nostre cor i la nostra raó, cada vegada més forts, ens criden LLIBERTAT!!  I podem dir que avui és un altre any en què reivindiquem i reclamem tot el que és nostre. Però ja no és com abans. Ara encara som més forts i amb més determinació que mai. Però continuem. Continuem amb la fermesa i la constància que ens caracteritza com a catalans i catalanes. Perquè res ens aturarà, Res ens farà donar cap pas enrere. Aquest darrer any ha estat ple d’ aconteixements, que lluny de poder imaginar fins on podia anar a parar la covardia de l’opressor, ha estat un malson per al nostre país. Un any on han intentat coartar-nos, silenciar la nostra veu, els nostres moviments,…amb amenaces, insults, amb violència,… I no tan sols han engarjolat a Oriol Junqueras, Raül Romeva,Dolors Bassa, Carme Forcadell, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn. han intentat empresonar la veu d’un poble. Un poble pacífic. Un poble acollidor amb totes les cultures que des de fa molts anys han anat arribant al nostre país. Persones arribades de molts indrets i que amb la seva cultura pròpia convivim conjuntament, amb voluntat comuna, a la quotidianitat del nostre territori català. I tots ells i elles formen part de la nostra societat. Una societat diversa, una societat plural, enriquidora, sumant energia, sumant talent, sumant complicitats… Són molts anys que convivim i compartim un espai on tothom ha pogut viure i gaudir de la gent. On noves generacions han creat vincles emocionals amb la nostra terra, que és la terra de tots els que hi convivim.  A totes aquestes persones vull adreçar-me. Tots nosaltres formem part de la mateixa societat, on pares i avis van venir a Catalunya per donar-nos l’esperança d’un futur millor per ells i els seus.

Pla igualtat

S'aprova el Pla d'Igualtat de Gènere

El ple de juliol va aprovat per unanimitat el Pla d'Igualtat de Gènere 2018-2021, amb la seva aprovació l'Ajuntament de Montgat es dota d'un instrument que permetrà concretar i articular les polítiques públiques d'igualtat efectiva entre homes i dones amb una visió integral i transversal. El pla d'Igualtat comprèn diferents accions estructurades en 5 eixos d'intervenció: Eix 1.- Impuls a les polítiques d’igualtat. Eix 2.-Atenció integral violència masclista. Eix 3.- Drets i qualitat de vida. Eix 4.- Treballs i usos del temps. Eix 5.- Foment de la participació En aquest enllaç podeu consultar el Pla d'Igualtat de Gènere

Montgat Participa

S'aprova el nou Reglament de Participació Ciutadana

El passat ple de juny es va aprovar inicialment el nou Reglament de Participació Ciutadana. Amb la seva propera aprovació definitiva es disposarà de diversos instruments, des de les consultes populars fins les audiències ciutadanes, per fer efectiu el dret de la ciutadania a intervenir de manera molt més clara i decidida en els afers públics. Amb aquest nou Reglament es recupera el Consell de la Vila com a principal òrgan consultiu i de deliberació ciutadana. El Consell estarà format per representants de la ciutadania, de les entitats i associacions de Montgat, i de tots els grups municipals presents en el Consistori. Un dels nous instruments que aporta aquest Reglament són les audiències públiques ciutadanes, en les que els veïns i veïnes de Montgat, ja sigui en nom propi o en representació d’un col·lectiu o una entitat, podran intervenir i interperlar al Consistori sobre els temes que considerin d’interès general, confeccionant-se l’ordre del dia a partir de les seves propostes. Finalment, destacarem el Registre Ciutadà al que podran inscriure’s totes les persones interessades en participar en els afers públics de manera directa. Durant els propers mesos està previst dur a terme totes les accions necessàries per a la constitució del Consell de la Vila i per fer efectives tant l’audiència pública ciutadana, com el registre ciutadà. Cliqueu aquí si voleu veure el debat d'aquest punt en el Ple

Terrenys de la Fundació Montcelimar

Posicionament en relació al projecte que promou l’empresa Wavegarden BCN S.L.

Des de la presentació a principis del 2017 del projecte d’una instal·lació esportiva per a la pràctica del surf, en els terrenys propietat de la Fundació Montcelimar, el fil conductor de les actuacions d’aquest grup municipal ha estat el compliment de la legalitat i la transparència . Per això, des del primer moment es va fer públic el projecte per a coneixement de la ciutadania. Durant aquests mesos s’han dut a terme els tràmits que requereix un projecte d’aquestes característiques.  Tràmits lents i complexos, però imprescindibles.  Finalitzats aquests tràmits i després d’analitzar i debatre internament tots els aspectes que hi ha a l’entorn del projecte, des de les expectatives de promoció de la vila o d’impacte econòmic, fins a les molèsties al veïnatge i l’impacte en la mobilitat i la contaminació medioambiental (acústica, consum d’aigua i afectació dels aqüífers), considerem que aquestes tenen un major impacte que les expectatives. Per això, Esquerra Republicana no donarà suport al projecte del Wavegarden en la propera reunió de la Comissió Informativa Especial.

Foto final de l'acte

Fem República. Reconeixement als valors republicans

Recordar i reconèixer aquells que han contribuït a ser on som és de justícia. Per això des d'Esquerra Montgat el passat divendres, 25 de maig, en una sala Pau Casals plena, varem posar el nostre gra de sorra per no oblidar i posar en valor el seu esforç, la seva força, els seus valors republicans. Reconeixement individual en l'àmbit local a Adelina Rinck Reconeixement col·lectiu en l'àmbit local a tots els que van col·laborar i participar l'ú d'octubre, en nom dels que varen patir les conseqüències de la brutalitat policial es va fer lliurament del reconeixement a Roger Español. Reconeixement individual en l'àmbit nacional a Carme Forcadell, pel seu servei al país, per la seva coherència i valentia. En el seu nom va recollir el guardó el diputat al Congrés dels Diputats, en Joan Tardà. Reconeixement col·lectiu en l'àmbit nacional a Òmnium Cultural, per ser un referent en la defensa de la cohesió social i de les llibertats, pels valors i la feina constant de tots i cadascun dels seus més de 117.000 socis. Va recollir el reconeixement en Marcel Mauri, vicepresident d'Òmnium. Reconeixement especial al Jordi Chimisanas, per tants i tants anys al servei del poble, del país i d'ERC. Impulsor i ànima el seu dia de les JERC i més endavant d'ERC a Montgat. Socialment i cultural compromés en tantes i tantes causes, projectes i entitats. Sempre al servei dels altres i sumant i sumant .... Fins a la propera edició.

Rosa Funtané cap de llista a les eleccions municipals del 2019 a Montgat

Rosa Funtané candidata d’ERC a Montgat

Aquest dimarts l’Assemblea Local d’Esquerra Republicana (ERC) a Montgat ha escollit a Rosa Funtané i Vila com a cap de llista a les eleccions municipals del 2019. Actualment, Rosa Funtané és alcaldessa de Montgat i diputada adjunta de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona. Regidora des del 2007 ha liderat ERC consolidant el projecte republicà a Montgat.  Fins aquesta legislatura havia compaginat la seva carrera professional com a mestre amb la seva tasca com a regidora al capdavant de les regidories d’Ensenyament, Cultura, Consum i Participació Ciutadana. Funtané s’ha compromès a aportar la seva experiència, entrega, fidelitat i compromís amb el projecte republicà i amb el poble de Montgat, treballant amb i per a les persones i per construir un poble cohesionat i respectuós amb el medi ambient i amb la seva història i cultura.