Montgat

Acte institucional de la Diada 2019 a Montgat

• Parlament de Rosa Funtané
  • Ofrena Secció Local
Intervenció de Rosa Funtané, en representació del Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya

La commemoració de l’onze de setembre és en memòria d’aquells que fa tres segles ho van donar tot en la defensa del nostre país, les nostres institucions i els drets i llibertats de la nostra gent. I també per subratllar la voluntat de ser del nostre poble que, 300 anys després, defensa les seves institucions i els drets i llibertats de la seva gent.

Som aquí! I hi som com tots els darrers anys. I hi continuarem essent-hi. Com en cada moment que hem viscut els 11 de setembre. Una de les accions que més em va emocionar és veure com els catalans vam aconseguir agafar-nos de les mans des de nord a Sud, 400 km.  per demostrar al món que som molts els que volem el dret a decidir. I Montgat ha respost sempre. En cadascuna de les manifestacions de les Diades. En la celebració del referèndum de l’1 d’octubre on ni la pluja, ni les amenaces ens van aturar per aconseguir votar.

Montgat ha demostrat què és el que vol i en una gran majoria els montgatins recolzem el dret a decidir. Això és la democràcia. I des d’Esquerra continuarem vetllant perquè la democràcia, el dret a decidir i la dignitat del poble català estigui per damunt de la repressió espanyolista. I estem segurs que aquesta majoria que va sortir al carrer es veurà sempre representada amb Esquerra defensant unes sigles que ens representen per actuar en favor de la independència i el dret a decidir.

I amb mirada global, constatem que la commemoració de la Diada Nacional de Catalunya d’enguany es produeix enmig d’un context internacional de pugna social i institucional entre els que volen assolir més democràcia, justícia i llibertat i aquells que volen evitar-ho.

Aviat farà 2 anys de la celebració d’un referèndum marcat per les fortes patacades, per les burles i escarnis d’aquells que no ens volen però no ens deixen anar.
L’1 d’octubre del 2017 va marcar a tot un poble. Un poble pacífic, però un poble decidit. .  el poble de Montgat es va pronunciar l’1 d’octubre. Tots hi érem i ho vam patir. I sempre ho recordarem.

Ens van esbatussar, insultar i ens van empresonar a tots i totes.  Perquè tots nosaltres formem part d’aquestes persones empresonades i exiliades. I quan recordem els moments viscuts l’1 d’octubre les llàgrimes apareixen als nostres ulls, la impotència de saber que aviat hi haurà una sentència injusta ens fa sentir ràbia i no podem entendre com catalans i catalanes encara estiguin a favor d’aquesta repressió inhumana que el govern espanyol està fent amb el nostre poble.

D’aquí pocs dies sortirà la sentència i estic segura que tots aquells que hem lluitat per una societat justa, solidària i pròspera estarem units per plantar cara a aquesta situació. Ara no va de partits. Ara va de persones i el poble de Montgat es va pronunciar l’1 d’octubre. Amb molts nervis, amb molta energia i amb el profund convenciment del que estava passant. I podem dir ben alt “Ho tornaríem a fer tantes vegades com calgui”!!!

I us convidem a participar del tsunami democràtic per defensar els nostres drets i llibertats davant la condemna a la democràcia del Tribunal Suprem.
I ho farem amb la noviolència i la desobediència civil com a eines, avançant-nos a la sentència.

El món local no s’escapa d’aquest setge modern, en forma d’infrafinançament i d’imposició de lleis injustes, ni de la repressió, molts dels represaliats per la consulta del primer d’octubre són alcaldes i regidors. Per aquest motiu, des del municipalisme manifestem que hi som i que hi serem. Al costat dels nostres veïns i veïnes. Defensant els seus drets. Defensant les nostres institucions. Defensant la democràcia, la justícia i la llibertat.

Visca Montgat i Visca Catalunya!!